... לא מסתפקים בהודאה שלו באופן כללי, אלא הם רוצים שהוא יביא להם הוכחות נוספות לכך שהוא ביצע את הפשע. כדי שבזמן המשפט, אם אותו
הנאשם יחליט לכפור
באשמה ולומר שהוא הודה רק מתוך לחץ, אז יהיה ניתן לעמת אותו עם ההוכחות הנוספות שהוא סיפק לחוקרים בזמן ההודאה שלו, על כך שהוא ביצע את אותו הפשע. ואותן ההוכחות הן עומדות בפני עצמן, גם בלי קשר להודאה של אותו החשוד. ויש בזה גם עניינים נוספים, כגון כאשר החשוד מודה
באשמה, ותוך כדי שהוא מודה
באשמה, הוא מספק לחוקרים פרטים על החקירה, פרטים שהוא לא היה יכול לדעת אותם, אם לא הוא עצמו היה קשור לאירוע בצורה כלשהי. ובפרט אם לא הוא עצמו ביצע ... עם כך שהחשוד סיפק ראיות לכאורה לכך שהוא עצמו ביצע את הפשע? במקרה כזה עורכי הדין מנסים לטעון, שאת כל הראיות לכאורה שאותו
הנאשם סיפק לחוקרים לגבי המעורבות שלו בפשע, את כל הראיות האלו הוא סיפק לא מתוך ידיעה אישית שלו כמעורב בפשע, אלא משום שאותם החוקרים עשו על הנחקר ... שבאמת הוא חף מפשע. וגם משום כך, כל החקירות של נחקרים, הכל מתועד מצולם ומוסרט, כדי שיהיה ניתן לאחר מכן לבדוק, האם באמת אותו
הנאשם הודה
באשמה מתוך זה שהוא החליט להודות על האמת, או שמא גבו ממנו את ההודאה רק מתוך לחץ נפשי וכיו"ב. והמשמעות הרוחנית של העניין היא, כי כל אדם באופן ... של כל הדברים שיש בעולם, הוא טוב. ולכן כל אדם מטבעו, הוא טוב. אלא שיש בתוך האדם גם כוחות שונים, שהם מנסים לגרום לאדם לחוש
רגשות אשמה ולהרגיש רע עם עצמו. שזה בדיוק כמו אותם החוקרים שמנסים לגרום לאדם להפליל את עצמו, דהיינו, להאשים את עצמו ולחשוב שהוא לא בסדר. ובנוסף, בכל דבר ... שיש בו. והם מנסים להציל את האדם מיד הכוחות האלו שרוצים להפליל אותו, על ידי זה שהם מלמדים עליו זכות. וכאשר האדם מודה באיזו
אשמה, אז הטיעון של ההגנה שלהם, הוא שהאדם הודה
באשמה רק מתוך לחץ נפשי, אך באמת הוא בכלל חף מפשע. והמשמעות הרוחנית של זה היא, שאם כבר המחשבות הרעות השתלטו על האדם, באפשרותו של האדם להגן על עצמו מהמחשבות הרעות שלו שמנסות לגרום לו להרגיש רע, על ידי זה שהוא מגן על עצמו, עם הטיעון שהוא הודה
באשמה רק מתוך לחץ נפשי. דהיינו, באפשרותו של האדם לעזור לעצמו להרגיש יותר טוב, על ידי זה שהוא מבין שהסיבה שהוא מרגיש רע, היא לא בגלל שבאמת רע, ... שהמחשבות הרעות הלחיצו אותו וניסו להפליל אותו ולגרום לו להרגיש רע. וכאשר עורך הדין מצליח לשכנע את השופט, שבאמת הלקוח שלו הודה
באשמה, רק משום שהפעילו עליו לחץ נפשי, אבל באמת הוא חף מפשע, על ידי זה השופט מבטל את
האשמה של האדם, בהנחה שהיא מבוססת רק על ההודאה העצמית שלו. והמשמעות של זה היא, שהשכל של האדם הוא השופט. וכאשר השכל של האדם מבין את האמת, שבאמת ... הכל טוב, על ידי זה האדם ניצול מכך שהוא חשב מחשבות רעות על עצמו ועל העולם. ומאחר שהחוקרים יודעים שהאדם יכול להירגע ולכפור
באשמה ובהודאה שלו, לכן הם מנסים לעגן את ההודאה של האדם במציאות, כדי שהוא לא יוכל לטעון ולומר שהוא הודה רק מתוך לחץ. והמשמעות הרוחנית של זה היא, ... המחשבות הרעות מנסות לשכנע את האדם בכל מיני צורות שכליות, שהוא לא סתם מפחד ומרגיש רע, אלא שיש סיבות אמיתיות מדוע הוא צריך
להרגיש אשמה עצמית ולהרגיש רע עם עצמו. כי המחשבות הרעות מבינות, שהאדם יכול להירגע, ובשנייה אחת לכפור
באשמה, דהיינו, בשניה אחת להבין שהכל טוב. ומשום כך מראש הן לא מסתפקות בלומר לאדם שהוא רע ושהעולם רע, אלא הן מנסות גם לעגן את הרע בתוך האדם, על ...