... ומקום - האם אפשר ואיך אפשר, לצאת
מחוויית הזמן והמקום? ובו יתבאר, כיצד אפשר לצאת
מחוויית הזמן והמקום. וכדי לצאת
מחוויית הזמן והמקום, לשם כך יש להבין, את מהות
החוויה הזאת של הזמן והמקום.
וחווית הזמן והמקום, היא בעצם
חווית השינוי. ובכל מקום שיש שינוי, יש זמן ומקום, ובכל מקום שיש זמן ... שום הפרדה בין המקומות השונים, ואז ממילא אין שום
חווית מקום כלל. ונמצא אם כן, כי מהות הזמן והמקום, היא מהות השינוי. ומי ... שונות. כי המקום והזמן, נפרדים ושונים זה מזה בצורת
החוויה שלהם. ושתי הצורות האלו של הזמן והמקום, הן שתיהן ממהות אחת, ... לקיומו העצמי של ה"אני" שלו, הרי שממילא האדם בתוך
חווית זמן ומקום. כי משמעות ה"אני" קיימת, רק כאשר יש קיום גם למה שאינו ... שונות, והן כמובן מצריכות זמן ומקום. וכאשר האדם
מרגיש "אני", הוא בעצם
חווה את המקום והזמן שלו, כנפרדים מהזמן והמקום של מה שאינו הוא. ומי שרוצה ... ועל ידי ההתבוננות הזאת, האדם מגיע אל ההבנה
והחוויה שהכל אחד ממש. כי כל הזמן והמקום, הם כלום אחד ממש, שאין בו שום ... קיומם של הזמן והמקום. וכל זמן שהאדם מכיל בתוכו את
תחושת ההפרדה שבין יש לאין, הרי שהאדם
חווה זמן ומקום, של השינויים של היש והאין. ועל האדם להסתכל אל תוך המהות של ... באמת מה שאיננו, האם באמת הוא איננו, או שמא רק האדם
חווה שהוא איננו? והאם מה שישנו, הוא באמת ישנו, או שמא רק האדם
חווה שהוא ישנו? ואולי אין שום דבר כלל? ואולי אין מחשבה, ואין אשליה, ואין ... ממש, ורק נדמה שיש כאן נפרדות של יש ואין? כי שורש
חווית המקום והזמן, היא בהפרדה של היש והאין, שיוצרת שינויים, שיוצרים ... תוך מהות היש והאין, ומתבונן באמת, היינו שהאדם באמת
חווה ספק ושאלה אמיתית ומוחשית לגבי היש והאין, על ידי זה האדם מגלה את האמת ... מהמקום ומהזמן. ושאלה היא אמיתית, כאשר האדם באמת
מרגיש את השאלה. כגון לדוגמא שהאדם מסתכל לצדדים, לפני שהוא עובר את הכביש, ... האם יש או אין כלי רכב שיכולים לפגוע בו. והאדם באמת
חווה את השאלה שלו. כי רוב העולם, כאשר הם שואלים על המציאות שחיצונית להם, ... הם שואלים זאת כשאלה פילוסופית בלבד, שאינה קשורה
לחוויה הרגשית שלהם. כי יש הבדל גדול בין
חווית השאלה של האדם, האם ה"אני" שלו קיים, לבין
חווית שאר השאלות המעשיות של האדם, כגון לדוגמא האם דבר כלשהו ממשי קיים או לא, שאז האדם
חווה את השאלה בצורה אחרת. וכל זמן שנדמה לאדם אפילו כחוט השערה, שדבר כלשהו, ... האדם, תלוי בהפרדה של היש והאין. כי אם האדם לא היה
חווה את ההפרדה של היש והאין, הוא לא היה
חווה את קיומו העצמי. משום שלא הייתה אצלו
חווית הפרדה, בין היש אני לבין האין אני. כך
שחווית ההפרדה שבין יש לאין, היא
חוויה מאוד פנימית ועמוקה. ואעפ"כ, היא לא יותר מאשר אמונה שגויה בלבד. כי ...