... יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? להנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש
ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי בחיים, למצוא עניין, מה לעשות כשמשעמם? שאלה: איך יוצרים עניין? אליעד: מה זה עניין? למה אתה רוצה ליצור עניין? בשביל
התחושה. זה אומר שיכול להיות שאולי לא תרצה שיהיה מעניין, כי מעניין יכול לעשות לך רע. איך זה שמעניין זה רע? עניין נוצר מנבדלות, אז זה אומר שנפרדות זה מעניין ואחדות לא ... אנחנו למעשה מנסים לבדוק את המנגנון של המוח, איך הוא יוצר עניין. ואני טוען שגם
החוויה שהכל אחד יכולה להיות מעניינת בפני עצמה, כי מאחורי העניין יש משהו יותר עמוק. למה אתה רוצה שיהיה לך מעניין? שאלה: כדי
להרגיש - חי, שלם, מלא עניין. אליעד: האם כדי
להרגיש חי מלא ושלם אתה צריך שיהיה לך מעניין? אני רוצה להביא אותך למצב שלא תצטרך ליצור עניין אלא שלא תרצה להיות בעניין, שתרצה את זה שלא מעניין. למשל אתה מתבונן בקיר חלק, ... המשהו האחר גם בלי עניין. עניין זה צורה להשגת מהות, אז מה המהות של העניין? להתחבר
ריגשית. אני רוצה לחבר אותך
ריגשית על ידי יצירת עניין, או שאתה יכול להתחבר
ריגשית בגלל שזה לא מעניין. להתחבר
ריגשית הכוונה
לחוות שלוות נפש, הרמוניה, שלמות. איך דרך האחדות תתחבר
ריגשית. יש שתי
חוויות, ולי חשוב לספר לך על
חווית השיעמום כי היא השורש של
החוויה של העניין. שזה אומר שהעניין מעניין רק בגלל שהוא מוביל אותך בסוף לשיעמום. בכל דבר יש את ההשתקפות של השלם, בשלם יש את הדבר והיפוכו. אני טוען שיש מעניין ... תנודתיות, אין עניין, אין דינמיקה, אין שינוי, זה אותו דבר. אני רוצה להביא אותך
לחוויה שאתה תהנה מזה שאתה משועמם למוות, שתוכל להשיג את התכלית של העניין בחוסר עניין. יש בעיקרון שני דברים - היש והאין. השורש של היש הוא אין. העניין הוא שיש
חוויה רעה שנובעת מעניין, מעניין זה גם רע, למה? כי מעניין פירושו
חווית קונפליקט, בלי קונפליקט אין עניין. עניין פירושו תנודתיות
ריגשית ותנודתיות שיכלית. וזה אומר שהעניין צורך הרבה משאבים. ועניין נוצר
מחוויות חיסרון, וגם ככול שיש יותר ישויות שמתנגשות בסיפור. כשאתה חושב על שולחן, אתה למעשה חושב על
חווית חיסרון, ההגדרה במוח זה לא כיסא, זה שולחן. כשאתה חושב על ריהוט של בית, זה יותר מעניין מאשר לחשוב רק על שולחן כי יש לך יותר אפשרויות חשיבה. ככול שהמוח שלך חושב על יותר צורות, אתה למעשה מתרחק מהאחדות ובורח לנפרדות, בעצם אתה
חווה יותר קונפליקטים וניגודים. אם אין מאמץ, אין עניין. כך שאם אתה לא רוצה להתאמץ אתה לא יכול למצוא עניין. עבודה מעניינת היא עבודה שאתה מתאמץ בה. אז מה החיסרון של העניין? ... והשיכלית. איך הוא מתיש אותך? הוא גורם לך בעצם להזדהות עם צורות, הוא גורם לך לתלות
ריגשית, הוא גורם לך למעמסה שיכלית, זה גם תלוי באיזה עוצמה, כי אתה יכול להיות כל כך ספוג ששכחת מהכל. אני רוצה ללמד אותך איך לקחת את המחוייב ולהפוך אותו לפחות מעניין. ואם המחוייב יהיה פחות מעניין אז תוכל ליהנות מהחוסר עניין. כשאתה
בחוויה של עניין אתה לא יכול להיות בהרמוניה עם המציאות, זה אחד על חשבון השני. בעיקרון, ככול שאתה יותר מזדהה עם הצורה, ככה זה יותר מעניין. אבל זה בא על חשבון ... יש העדפות כמו טוב ורע, צריך או לא צריך, כדאי או לא כדאי. ואני רוצה להביא אותך
לחוויה שאתה תנקה את הקיר הזה מהבוקר ועד הערב ותתענג על כל רגע. וזה על ידי חוסר עניין, כי בחוסר עניין יש הרמוניה. אם בראש שלך יש לך מחשבות של דברים מחוייבים, הם מונעים ... בפחות עניין. מצד שני אמנם ככול שיש דברים מחוייבים אז יותר מעניין, אבל זאת יותר
חווית צמצום. וההפך של הדבר, שאם אתה מנמיך את המחוייבים, אז אתה מגיע למחוייב הראשון שהוא אני קיים, ואז גם הוא נעלם, ואז אתה במאה אחוז הרמוניה. או שאתה משאיר את המחוייב הראשון של אני קיים, וחוץ מזה אתה לא מחוייב לשום דבר, וגם כאן אתה
חווה הרמוניה טובה. זאת אומרת שאתה יכול ליהנות מלהסתכל על קיר, לא מתוך יצירת עניין, אלא בגלל שזה לא מעניין. כי הלא מעניין בעצם הורג לך את המוח, הורג לך את התנודתיות, ואם ... נגד המחוייבים שלך. אם אתה רוצה להיות יותר יש, אז ככול שיש לך יותר עניין, כך אתה
חווה יותר את הישות שלך. ואם אתה רוצה להיות אין, עדיף לך ללכת לחוסר עניין. כשאתה בחוסר עניין אתה סובל, כי זה הופך אותך לכלום, לחוסר דינמיקה, אז לא יודעים שאתה פה. אתמול ... סיפור אצלך, כי אדם שלא מפחד להיעלם הוא לא יכול להשתעמם ממשהו. שיעמום פירושו, אני
מרגיש שאני נעלם. אם משעמם לך, אתה רוצה לעשות משהו, מה זה אומר? שאתה רוצה לשנות, למה האדם 24 שעות כל הזמן רוצה לשנות? כי השינוי מראה שהוא פה. אם אתה קם בבוקר ואין לך רצון, אז אתה חלק מהריהוט. הרצון יוצר לך את
החוויה שאתה לא חלק מהמציאות, אלא אתה נפרד מהמציאות. השינוי נותן לך
תחושה של חיים, אך שינוי פירושו מאמץ. אתה עכשיו מבדיל בן דומם לאדם, מה ההבדל תכלס? רק בשינויים. כשאתה הולך ברחוב, אתה מבדיל בינך לבין עץ למשל, אתה נע, אבל אם אתה ...