... האמת. ואצל האדם הדבר נקרא אמונה, כל זמן שהוא לא יודע את הדבר באופן ישיר. כי לדוגמא את ידיעת ה"אני" של האדם, אותה האדם לא צריך ללמוד, ובה האדם לא
צריך להאמין. כי האדם יודע שהוא קיים באופן בלתי אמצעי. וכל זמן שהאדם רק מאמין בדבר שהוא האמת, הרי שהוא עדיין רחוק מהאמת. ויותר טוב להאמין באמת מאשר להאמין בדבר שהוא שקר. אך טוב יותר לדעת במקום להאמין. כי לאמונה זקוק מי שאינו יודע. כי מי שהוא יודע שהוא קיים, הוא לא
צריך להאמין שהוא קיים. וכאשר האדם יודע שטוב לו או שרע לו, הוא יודע את זה ולא
צריך להאמין בכך. ו ידיעה זה דבר שאי אפשר לזייף אותו. כי גם אם הכל לטובה והכל טוב, הרי שכל זמן שהאדם רק מאמין בזה, זה לא מספיק טוב. ... ואז אחרי שהאדם מגלה ומבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, אז האדם כבר יודע ידיעה שלמה בלב שלם, האם באמת המציאות טובה או לא. ואז האדם כבר לא
צריך להאמין שהכל לטובה או לא, כי הוא כבר יודע את האמת. ועל ידי ידיעת האמת, על ידי זה ממילא בא גם האושר באופן אמיתי וכולי... ונוסיף ...