... ומפני החלטות הרוב, למרות שבעצם זה נוגד במובנים מסוימים את הרעיון של החלטת הרוב, שבמהותה היא, החלטה של הרוב, על פני הרצון של המיעוט. ומכאן נובע
שצריך ישות שתהיה קונטרה לרצון של הרוב, כאשר הוא פוגע במיעוט. אבל מי תהיה הישות הזאת? האם ואולי הגיוני שנסמוך על הרוב, שהוא ידע ... עצמו. כי אם היינו סומכים על הרוב מהנ"ל, הרי שמראש לא היתה הבעיה הנ"ל. ולכן בהכרח שאם רוצים להגן על המיעוט שלא נבחר, מפני החלטה של הרוב שנבחר, הרי
שצריכים שמישהו שהוא לא שייך לרוב, שהוא בעצם יוכל להתנגד להחלטה של הרוב. וזה בעצם אומר כמה דברים. 1 - זה אומר שאנחנו לא באמת רוצים ... אלא אולי בכלל המיעוט יחליט. 2 - השאלה החשובה ביותר היא, מי בעצם יהיה זה שיגן על המיעוט מפני הרוב? מישהו שהרוב בחר בו? מי יהיה אותו אחד? וכאן בעצם
צריכים לחזור נקודה אחת אחורה ולהבין מה ההבדל בין דמוקרטיה לבין דיקטטורה. בדמוקרטיה הרוב קובע, בדיקטטורה, היחיד קובע. והרוב מטבעו ... האם בגץ יכול לפעול רק לפי החוקים של הרוב? או גם לפי מה שמסתבר לו? האם בגצ הוא אלוהים? האם אלוהים הסמיך את בגצ? בקיצור, הנושא מורכב, אבל גם אם נאמר
שצריך להגן על המיעוט מפני הרוב, הרי שהפתרון הוא לא באמצעות דיקטטורה של בגץ. כי כאשר מנסים לקחת מישהו שלא הרוב בחר בו ושהוא יחליט לפי מה שסביר בעיניו מה
צריך לקרות, הרי שזוהי בעצם דיקטטורה.
וצריכים גם להגן על הרוב, מפני הדיקטטורה של בגץ. שזוהי מהות הדמוקרטיה, להגן על הרוב מפני דיקטטורה של המיעוט שלא נבחר על ידי הרוב. ... יסכימו לכך? ואם כן, האם יש מה לעשות נגד זה? ואם באמת רוב העם יחליטו להוציא להורג מחבלים? ואם כל העם ירצו בכך? מי יגן על המחבלים? בגץ? מי מחליט האם
צריך להוציא להורג את המחבל כרצון רוב העם, או שמא המחבל הוא מיעוט
שצריכים להגן עליו מפני עריצות הרוב? האם השופט בגץ יחליט את זה? מי הסמיך אותו? בקיצור, הדיקטטורה של בגץ, לא יותר טובה מעריצות ...