... שהאדם יודע על השולחן וכולי, שהם בעצם המהות של ישות השולחן. ואם בכל העולם כולו, היה רק שולחן בלבד, והשולחן היה ממלא את כל
המקום והזמן, הרי שלא הייתה שום משמעות לשולחן ולא היה שום שולחן ושום ישות שולחן כלל. וקיומו של השולחן, ... האלו בפני עצמו, כבסיס אמיתי של כל הישויות שישנן. ומי שיעמיק בעניין יראה, כי לכאורה שתי הישויות הבסיסיות ביותר בעולם, הן
המקום והזמן. כי שום ישות לא יכולה להתקיים בלי
מקום וזמן שבו היא נמצאת. אך קיומם של
המקום והזמן, הוא לכאורה לא תלוי בשום דבר. ומי שיחקור את משמעות
הזמן והמקום, יראה שגם
הזמן והמקום, גם אלו שתי צורות שונות. ולצורך ההעמקה נחדד: כי בלי מקום, אין זמן, ובלי זמן, אין מקום. כי ... זמן. ובלי זמן, לא ניתן לנוע ממקום למקום, וא"כ אין מקום. ויש מקום לרגעי הזמן, וכל מקום נמצא בזמן אחר (והבן היטב). ובכל מקרה,
הזמן והמקום, הם בסך הכל צורות שונות, של מצוי ראשון שהוא מחוייב המציאות, והוא עצמו חסר כל
זמן ומקום. כי מהות הדבר, היא ללא הצורה החיצונית של הדבר. והמהות של
הזמן והמקום, דהיינו, הישות / הוויה שמהווה את הישות של
הזמן ושל המקום, היא עצמה אין בה עדיין את שינוי הצורה של
הזמן והמקום. והיא בעצם כאילו "כלום" / "שום דבר". כי מה שלא נמצא בשום מקום ובשום זמן, הוא לא קיים כלל, ... ומי שיתבונן עוד בעניין יראה, כי בעצם הדבר היחיד שקיומו הוא מחוייב, הוא מהותה של המציאות, שהיא חסרת כל צורה. ואפילו צורת
מקום וזמן אין שם כלל, דהיינו, השום דבר / הכלום, הוא קיומו מחוייב. ואפשר להסתכל על הדברים מנקודת מבט ... אפשר להסתכל על הדברים בדיוק הפוך. כי אפשר גם לומר, שכל ישות קיימת בפני עצמה. והחיבור של כל הישויות לישות אחת ממש, שאפילו
הזמן והמקום מתאחדים בתוכה, הוא יוצר בעצם את מה "שנקרא" המהות של המציאות, שהיא עצמה לא קיימת כלל, אלא ...