... המצב היציב. מבנה היקום. בעיית האינדוקציה. פילוסופיה של המדע ועוד. כפי שכבר ביארתי בהרחבה (כאן) אלוהים הוא המציאות עצמה שהייתה בטרם הופיע העולם /
המקום והזמן. אלוהים הוא ההעדר המוחלט של ה"יש" שהיה בטרם היו
ציר הזמן ומרחב המקום. וכפי שכבר ... פחות מנקודה אחת ביחס לכלום שהוא ה"שלם" שממנו נוצר העולם. גם לפי סיפור בריאת העולם וגם לפי תאוריית המפץ הגדול, לדעת כולם היקום דהיינו, מרחב המקום
וציר הזמן לא היו קיימים מאז ומעולם. ז"א לדעת כולם, הייתה מציאות שלא היה בה זמן, והמציאות הזאת היא אלוהים שהוא
מעל הזמן ומעבר למקום. הוויכוח בין ... דהיינו, בריאת העולם / המפץ הגדול מתרחש בכל רגע מחדש, כפי שכבר ביארתי כאן. אך קיימת גם דעה פילוסופית נוספת שלישית שאינה מדעית ו/או דתית, שאומרת כי
הזמן והמקום היו קיימים כל הזמן וכי היקום עצמו בכלל לא נברא מעולם, אלא הוא היה קיים כל הזמן. בנוסף,
תחושת הזמן עצמה גורמת לאדם להרגיש כי הזמן היה קיים כל הזמן, מאחר שהאדם אינו מסוגל להבין בשכלו מהי מציאות ללא זמן. כך שנדמה כאילו העולם בכלל לא נברא מעולם, דהיינו,
הזמן והמקום כל הזמן היו קיימים. נמצא כי יש 2 דעות מנוגדות. דעה 1 - בריאת העולם / המפץ הגדול, שטוענות כי
המקום והזמן נבראו יש מאין. דעה 2 - העולם קדמון, דהיינו,
המקום והזמן קיימים מאז ומעולם. אז מהי האמת? וכיצד היא משתקפת ב 2 הדעות ההפוכות? האמת היא ששתי הדעות נכונות בו זמנית. מצד האמת
חווית הזמן והמקום נוצרות בכל רגע מחדש. ... מה שהוא כרגע. הזמן עצמו מתהווה בכל רגע מחדש יש מאין, בדיוק כמו ברגע הבריאה / המפץ הגדול. ונחדד את העניין הזה עוד יותר. קיימות 2 נקודות מבט שונות על
ציר הזמן. נקודת מבט של האדם מתוך
ציר הזמן ונקודת מבט של המציאות אל תוך
ציר הזמן שבתוכה. מנקודת המבט של האדם שנמצא בתוך
ציר הזמן, מנקודת המבט שלו הזמן קיים ... הוא לא תופס מקום יותר מאשר המקום שתופסת המחשבה... בכל מקרה, המציאות מהווה ממהותה גם את התחושה של המקום וגם את התחושה של הזמן בכל רגע מחדש. גם
הזמן וגם המקום אלו רק תחושות שונות שנגזרות ... של המציאות עצמה שמהווה אותם בכל רגע מחדש. אך קיימת גם נקודת מבט נוספת על הזמן ועל המקום. זאת כמובן נקודת המבט של המציאות. מנקודת המבט של המציאות,
הזמן והמקום אינם קיימים כלל בשום רגע! ז"א מאחר שהמציאות היא זו שמהווה את
הזמן ואת המקום ממהות עצמה ממש, הרי שמנקודת המבט שלה
הזמן והמקום וכל מה שיש בהם, זאת המהות ... ומצד המהות הכל נמצא באחדות גמורה, כך שמצד המהות אין הבדל בין שום מקום לשום מקום ובין שום זמן לשום זמן. מצד המהות של המציאות, גם אחרי בריאת העולם /
הזמן והמקום, עדיין גם עכשיו המצב זהה לחלוטין לזה שהיה לפני בריאת
הזמן והמקום. מצד המהות של המציאות שממנה עשויים
תחושת הזמן והמקום, מצד המהות האחת אין כרגע
זמן ומקום. ועכשיו נעבור לנקודת האמת בדעות המנוגדות לעיל: דעה 1 -
המקום והזמן נבראו. זה כמובן משקף את ... עצמו. אלו ביטויים שונים של ההוויה אך הם אינם היא עצמה. גם המקום וגם הזמן שניהם מתהווים בכל רגע מחדש על ידי המציאות כנ"ל. ויש גם את הצד השני שאומר
שהזמן והמקום נצחיים. נקודת האמת היא כי באמת מצד המהות האמיתית של
הזמן והמקום, הרי שהם בכלל נמצאים באחדות ... המבט שלו שהזמן בכלל לא קיים, מנקודת המבט שלו אכן הזמן הוא נצחי בדיוק כמהותה של המציאות עצמה... תוספת: אלוהים הוא המהות של המציאות, מהות שהיא
למעלה מהזמן ולמעלה מהמקום, דהיינו, הם ... את העולם בכל רגע. זהו לא אירוע שהתרחש בעבר, אלא משהו שקורה בכל רגע. השאלה היא לא מי ברא את העולם בעבר, אלא מי בורא את העולם בהווה? מי גורם לתחושת
ציר הזמן עצמה להיות קיימת כרגע? ומי ... נצרכת להוכחה לוגית וממילא לא ניתן לסתור אותה לוגית), המציאות עצמה מהווה בכל רגע את הרגע עצמו ואת המקום עצמו. המהות של המציאות היא ההוויה שמהווה את
הזמן ואת המקום בכל רגע ובכל מקום כפי מה ... שנמצא בתוך החלום), הוא האלוהים של החלום / המהות של החלום וכולי. גם כל העולם הזה הוא סוג של חלום של אלוהים שהיא המציאות שחושבת בכל רגע מחדש את כל
המקום והזמן ואת כל מה שיש בהם בכל רגע ...