... מכך שטוב לו, והוא לא רואה את האמת, שבכלל באמת, רע לו. כי טוב אמיתי, הוא כאשר הוא נובע מבפנים בתחושה כ"כ חזקה, עד שהיא לא תלויה, בשום
צורה חיצונית של המציאות. ומי ששמח מכך שהמציאות מחליפה את
הצורות שלה, הוא אדם שרע לו מבפנים, ושטוב לו רק מבחוץ. והסבל של האדם, הוא עמוק בתוכו. ותמיד, הוא מרגיש חיסרון. כי כל ... מחובר לפנימיות שלו, שבה אין שום צורת רצון כלל. ובפועל, האדם כאילו נהנה פחות מהמציאות, אבל מה שבאמת קורה זה, שהאדם פחות סובל משינוי
הצורות שיש במציאות, וממילא הוא גם פחות נהנה, משינוי
הצורות שיש במציאות. אבל האדם בהחלט נהנה הרבה יותר מבפנים, בתחושה של שקט פנימי אמיתי, שהוא תלוי פחות ופחות
בצורות של המציאות. כי מי שלא מסוגל ליהנות מאיזה דבר, הרי שהוא גם לא מפחד לאבד אותו, כי הוא חסר משמעות עבורו. וכאשר ההנאה של האדם
מהצורות נעלמת, גם הפחד משינוי
הצורות, גם הוא נחלש ונעלם. עד שבסופו של דבר, כל הרצון של האדם לשנות את
הצורות נעלם, ואז האדם חווה טוב אמיתי באמת וכולי. ואח"כ... גם כאשר האדם חוזר אל הנפרדות, עדיין הוא נמצא בתוך תחושת ... את האמת, שהאמת היא, ששום שינוי מלאכותי לא יעזור כאן. והאדם לא יכול בכוחות עצמו, לנסות לגרום לעצמו, להפסיק לרצות ולחוות שינוי, בין
צורות חיצוניות. כי אלו חיים של שקר. והאדם לעולם לא יכול, להעלים את הפוטנציאל של הנפרדות שלו. כי האדם לא יכול להעלים, ... של הרצון שלו, גם בזה עצמו, הוא מתרחק מהשתוות של הרצון שלו. כי האחדות האמיתית, היא כאשר האדם כן רוצה רצון מוגדר, אבל הוא חווה אותו
בצורה לא מוגדרת. והרצון של האדם להיאחז
בצורה, שבה הרצון שלו הוא לא מוגדר, הוא עצמו רצון מוגדר, שיוצר רע וסבל. וכל זמן שהאדם מנסה להביא את עצמו למצב, שבו הוא ירצה משהו אחר, יחווה משהו אחר וכיו"ב, אלו הכל היאחזויות שקריות של האדם,
בצורות שונות של המציאות. כי באחדות האמיתית, המהות
והצורה הם אחד. ושם, האדם חווה את האחדות המוחלטת, בתוך חווית הנפרדות המוחלטת. דהיינו, שהאדם חווה דבר והיפוכו בבת אחת. ...