... יש שורש. ומאחר שלכל הבעיות יש שורש, ממילא זה אומר שיש גם
פתרון ל כל הבעיות. כי כאשר המורה הרוחני לא יודע את השורש של כל הבעיות, על ידי זה נדמה לו בטעות שלכל בעיה יש את
הפתרון שלה בנפרד. ואם לכל בעיה יש את
הפתרון שלה, א"כ האדם מוגבל למצוא
פתרונות רק לבעיות שהוא יודע את
הפתרון של הבעיה. כי הרי האדם לא יודע מה
הפתרון שיש לכל בעיה ובעיה באופן נפרד. ולאף אחד אין מושג באמת, מה השורש של כל הבעיות וממילא גם מה
הפתרון של כל הבעיות. והסיבה שאף אחד לא יודע מהו השורש של כל הבעיות, היא משום שכדי שהאדם יבין את השורש של כל הבעיות, לשם כך ... מבין ויודע מהו השורש של כל הבעיות. וממילא הוא גם יודע מהו
הפתרון האמיתי והסופי של כל הבעיות מכל הסוגים שהיו ושיהיו ושיכולים להיות בעולם. ואם נתבונן היטב על כל הבעיות שיש בעולם, ... בו שלמות. וזה שורש כל הבעיות שיש בעולם. אבל, לכל בעיה יש
פתרון. ומנהיג שקרי שאומר שלא לכל בעיה יש
פתרון, הוא בעצם אומר, שהוא חסר שכל אמיתי ושהוא לא יודע מה הפיתרון של כל הבעיות. ועל האדם להבין, שלומר על המציאות שיש בה בעיות שאין להן
פתרון, זה בעצם תעודה שהאדם מעיד על עצמו שהוא חסר שכל אמיתי ולא מבין את המציאות. ואם אדם שכזה מנהיג אחריו אנשים, הרי שהוא ... עצמו רחוק מהשלמות כרחוק מזרח ממערב. ומאחר שלכל בעיה כן יש
פתרון, אז עכשיו נסביר את סוד הפיתרון של כל הבעיות. והעניין הוא, שיש שלמות בעולם. והישות השלמה היחידה שיש בעולם, היא ... כי כפי שאמרנו, כדי להבין את שורש כל הבעיות ואת שורש כל
הפתרונות, לשם כך על האדם להבין את כל התהליכים שיש במציאות. או בצורה מדויקת יותר, לשם כך על האדם להבין את התהליך הכללי של ... פילוסוף וכיו"ב, לא באמת יודע מהו שורש כל הבעיות ומהו שורש
הפתרון של כל הבעיות. כי כדי לדעת את זה, לשם כך על האדם להבין את כל התהליך. וזה כמובן בלתי אפשרי כנ"ל. וגם יש לזכור, שגם מי ... כי אף אחד לא מסוגל להצביע לא על שורש כל הבעיות ולא על
הפתרון של כל הבעיות. ויש טועים מאוד גדולים, שהם לא מתביישים לומר שאין להם
פתרון ל כל הבעיות. ואף על פי כן הם מתיימרים לומר שהם חכמים ושהם יכולים לייעץ לאדם איך להיות מאושר בשלמות וכיו"ב. וזהו מעשה ... את כל המציאות כולה ולא מבין את השורש של כל הבעיות ושל כל
הפתרונות, הוא לא ראוי להנהיג, לא את עצמו, וכל שכן לא אנשים אחרים. וכל זמן שהאדם עצמו עוד לא הבין את כל המציאות ואת כל ... על איזה דבר ולומר, זה השורש של כל הבעיות וזה השורש של כל
הפתרונות, וזאת הדרך שבה יכול כל אחד להגיע אל השלמות. והפיקח קולט שכולם מטעים את כולם, והוא מחפש את החכם האמיתי שיעזור לו למצוא את דרכו בחושך ובאפלה. כי מצד האמת, לכל בעיה יש
פתרון. וגם לבעיה של חוסר היכולת לראות את כל התהליך כולו, גם לזה יש
פתרון. והחכם האמיתי שהצליח לגלות את הסוד של איך רואים את התמונה המלאה, הוא עוזר לאדם כדי שגם האדם יוכל להבין את כל המציאות ... לבעיה הזאת, אז הפיקח מבין מיד שכנראה באותה הבעיה האחת טמון
הפתרון לכל הבעיות של העולם. כי הבעיה האחת שלאף אחד בעולם אין לה
פתרון, היא, איך להכיל מבחינה שכלית את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה. כי יש כאן את הפרדוקס, שלכל סיבה יש עוד סיבה אחרת ... ושכולם כל הזמן מסתובבים סביב הזנב של עצמם ומנסים למצוא
פתרונות לבעיות, ושכל
פתרון יוצר בעיה חדשה וכך הלאה, הפיקח מחפש את הדבר שעליו אף אחד לא מסתכל. והדבר שעליו אף אחד לא מסתכל, זה על הסיבה הראשונה ... אם אף אחד לא מבין איזה דבר, אז אולי וכנראה דווקא שם טמון
הפתרון והמפתח אל האושר. ואולי דווקא שם דלת הכניסה לגן עדן. והתשובה לכל השאלות
והפתרון לכל הבעיות, נעוץ ותלוי בדבר האחד שלאף אחד בעולם אין בו תשובה, שהוא השאלה של מהי התכלית של כל המציאות כולה, ומהי ...