... הוא אומר אני הוא מתכוון למציאות, ואז הוא מגיע לנקודה מסוימת בסוף התהליך, הא מגיע
לפרספקטיבה מסוימת שבה הוא חווה את כל הרצונות שבעולם כביטוי של הרצון שלו. בא נסביר מחדש, למשל אדם שמתעללים בו, ואני אומר שאם האדם ישאל למה, לא יפריע לו שמתעללים בו, ... ואני, ואני, האני לא שונה משולחן, כמו שיש שולחן יש אני, אנשים עושים הפרדה. מצד
הפרספקטיבה של אלוהים, שולחן, אליעד, מצלמה - זה אחד, יש דבר שמהווה את הכל. זה כבר עשה לבן אדם ניתוק חלקי עם הרצונות שלך, זה בודד אותך מהרצונות, מה שקורה בשלב הבא בעצם, ... עכשיו, אין רצון, אין תודעה, אני לא אוכל ולא שותה, אין כלום. העניין הוא שיש כמה
פרספקטיבות, יש את
הפרספקטיבה הפנימית
והפרספקטיבה החיצונית, אותו דבר לגבי הנושא של אלוהים, כשאני אומר שיש שני אלוהים, ואם מישהו שמע את זה באתר, אני יסביר למה אני מתכוון, שני אלוהים הכוונה שיש תפיסות שונות ... שלנו עשויה מאין מקום וזמן שבעברים קוראים לזה כלום. מה אני רוצה להגיד בעצם, שיש כמה
פרספקטיבות, יש את
הפרספקטיבה החיצונית
והפרספקטיבה הפנימית.
הפרספקטיבה הפנימית היא הכל אחד, אין שום שינוי, אין הבדל בין לפני הבריאה ואחרי הבריאה,
ובפרספקטיבה החיצונית יש שינויים, לכן ברמה הפרקטית ביום יום, האדם כן חי בעולם של שינויים, הוא אוכל שותה וכו' אבל ברמה הפנימית אין הבדל בין מקום וזמן, ליש ואין וכו'. שאלה ... אם שתיתי זה אומר שאני חווה הבדל בין צמא ללא צמא, יש ההבדל, אף על פי כן יש שני
פרספקטיבות, יש את הרובד של השינויים וברובד הפנימי בתוך תוך תוך תוכי אין אצלי הבדל ביניהם, בין לפני אחרי, לשם לפה, לטוב לרע, בדיוק כמו אצל אלוהים או במציאות, שמצד האמת ... קיימת בדרגה אחרת זה לא, לא קיימת. אליעד אני אסביר לך למה אמרתי את זה, כי מבחינת
הפרספקטיבה הגדולה ביותר זה בכלל לא קיים. שאלה יש לי עכשיו מחשבה בראש, אתה אומר שהיא גם קיימת וגם לא קיימת... אליעד אני אסביר לך את מה ששאלת, את אומרת למה אתה אומר שזה ... השכל שלך יכול להסתכל לעוד מקום הוא יכול להסתכל על הכסא אבל יכול להסתכל על הדברים
מפרספקטיבה נוספת,
מפרספקטיבה של לפני הבריאה,
הפרספקטיבה של המהות של הדברים, או קי אני אסביר שוב, זה כמו שיעור בסינית למי שלא מכיר את הנושאים האלו, אבל צריך להסביר זאת, הדבר האחרון שמעניין אותי בחיי היום יום זה ... הם גם קורים, וזה באמת ככה. שאלה זאת אומרת שהנפרדות היא אשליה אליעד לא, יש כאן
פרספקטיבה שיש גם נפרדות וגם אחדות. שאלה איך ניתן להגיע לזה אליעד על ידי חקירה מתמדת, זה עניין של הבנה, לא ביום אחד מגיעים לזה, זה תהליכים. קודם כל צריך לרצות ליהנות ...