... שאתה זה, וגם חושב שאתה זה. אבל כל האנשים בעולם סובלים מפיצול אישיות, והכוונה שיש בתוך האדם, יש כמה ישויות שונות: יש בתוכו אלוהים, מצד נוסף הוא זה שברא את אלוהים, שזו
פרספקטיבה גדולה יותר שבה הבורא והנברא הם אחד, יש
פרספקטיבה נמוכה יותר שיש בורא ויש נברא, ויש
פרספקטיבה עוד יותר נמוכה שבה יש את הנברא. עכשיו, כאשר האדם אומר את המילה אני, מצד האמת אם יש לו שכל, הוא אמור לחוות את 3 הישויות האלו, הנ"ל. גם שהבורא והנברא הם אחד שזה נקרא אחדות ... הזו, קורה לה משהו, על מי היא מתלוננת, על הגוף, אם היד חווה עצמה כישות נפרדת מהאדם היא חווה ומתלוננת, מה פתאום אתה עושה ככה וככה? אבל היא יכולה לחוות את המציאות טוב
מפרספקטיבה שהיא מסתכלת על עצמה כגוף. תמיד הבטחתי והתחייבתי שמי שיחקור את שורש הרצון העצמי שלו, ירגיש טוב בשלמות, מה ז"א. מי שיגלה איך עובדים הרצונות שלו יחווה טוב בשלמות, איך זה ... את זה? ולמה אני רוצה את זה? עכשיו הוא בעצם שואל את זה על המציאות, הוא לא שואל את זה על המציאות כנפרדת, או למה אלוהים ברא את העולם כנפרד, אלא הוא שואל את זה על עצמו
מפרספקטיבה שהוא עצמו אלוהים, וכאשר הוא שואל את זה, הוא מגלה את מי שברא את אלוהים, ז"א הוא מגלה את
הפרספקטיבה שהכל אחד, ואז אין שאלה למה ברא, מי ברא וכולי וכולי, וזה עניין אחר כבר מה היא אותה
פרספקטיבה. שורה תחתונה המסר הוא פשוט, דע לך, שכל תלונה ותלונה שיש לך על המציאות או על אלוהים אתה בעצם מתלונן על עצמך, כל דבר שקורה בעולם זה בגללך! קח אחריות, תפסיק לסבול מפיצול ... כמה ישויות בו זמנית, זאת האמת, יש גם נפרדות וגם אחדות בו זמנית, יש גם כלום, וגם מקום וזמן שמתהווים מהכלום, זאת האמת! אין מה לעשות, ככה זה עובד, ויש גם יד וגם גוף וגם
פרספקטיבות רחבות יותר, ועל ידי שהאדם משתמש בשכל שלו, ומתבונן בכל דבר מה הסיבה? מה מניע את הדבר הזה? בסופו של דבר על די השאלות האלו שמעמיקות פנימה, על ידי זה האדם מתרפא מפיצול ...