... לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך
לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה? וכאן אבאר, שיטה פרקטית יעילה ונכונה, איך באמת לכתוב תסריט בצורה מובנית ואיך לשלוט בתסריט שלך, במובן שתוכל להחליט איזה דברים
לפתח יותר ואיזה פחות. ואסביר גם, מהו התהליך של
פיתוח התסריט? איך ניגשים לכתיבת תסריט? איך יודעים איך
לפתח את התסריט? איך אפשרי לתקצר (לעשות תקציר) לתסריט? איך לכתוב תסריט פשוט וגם תסריט מורכב כמה שבא לך? איך נכון לתכנן את התסריט? איך
לפתח את העלילה של התסריט בצורה מובנית? ועוד. אז ... נושא עוסקת הדרמה, כי יכולה להיות דרמה מהמון סיבות. לדוגמא, דרמה היסטורית, דרמה משפחתית, דרמה עסקית, דרמה זוגית, דרמה רפואית. ואז נבחר את הנושא שאנחנו רוצים
לפתח אותו, לדוגמא: דרמה משפחתית. ואבהיר, שזה מקביל ... ראשיים ואחר כך תת ענפים וכולי, עד הפירות. ועד השלב שהענפים קשורים אחד לשני. ועד לשלב שהעץ נראה כישות אחת של עץ. והגזע הראשי של העץ שלנו, הוא דרמה . וממנו
מתפתח ענף / גזע ראשי בשם דרמה משפחתית. ונציג את זה ... התסריט, למשהו עוד יותר מורכב. דהיינו, שיש כמה עלילות ששזורות אחת בשניה. אבל כאשר ניגש לבנות את העלילה במקרה שבו מספר עלילות מתחברות אחת עם השניה, אז ראשית
נפתח את המבנה הבסיסי של כל אחת מהעלילות בפני עצמה. ... לעלילה יותר מורכבת. ולצורך הדוגמא כאן, נחליט שנעסוק בעלילה אחת, ולא בשתי עלילות או יותר, ולא בעלילה מורכבת יותר שמחברת ביחד מספר עלילות. ורק אחרי ששולטים
בפיתוח עלילה אחת, רק אח"כ אפשרי לחבר מספר עלילות ... יש לנו את התהליך הראשי שהוא דרמה שעוסקת בנושא משפחתי. וממנו יוצאים שני ענפים, שהם 1 - התאהבות, 2 - גירושין. ועכשיו ניגש לשלב הבא, שבו אנחנו צריכים להתחיל
לפתח את כל אחד מהענפים הראשיים, וליצור להם תת ענפים / ענפי משנה / ילדים. דהיינו, אנחנו צריכים להתחיל להעמיק בעלילה ולהמשיך
לפתח אותה. ושוב, מדובר על תהליך מבחוץ פנימה, שכל ... 4 - מביאים ילדים. ונציג את זה בתרשים הבא: 1.דרמה משפחתית 1.1.התאהבות 1.1.1.נפגשים 1.1.2.מתחילים לצאת 1.1.3.חתונה 1.1.4.ילדים 1.2.גירושין ועכשיו נתחיל
לפתח פנימה את התהליך שבו הם נפגשים, לתתי תהליכים ... אני כרגע לא עוסק כאן, באיך להפוך את התסריט למעניין ולמסקרן. שזה עניין בפני עצמו שצריך לדעת אותו. אני גם לא עוסק כאן באיך להחליט מה לכתוב בתסריט ובאיך
לפתח את העלילה. אני כן עוסק כאן באיך לגשת לנושא של כתיבת התסריט ובאיך
לפתח את העלילה באופן מובנה ומסודר ובלי ללכת ... של יצירת מציאות מדומה, על יצירה של עולם בדיוני, ממשי, שמורכב לפרטי פרטים, עד לרמה של הפרט הקטן ביותר. אבל הכל מתחיל מלראות את התמונה באופן כללי. ולאט לאט
לפתח את העלילה. ואוסיף, כאשר אנחנו באים לכתוב תסריט, עלינו להשתדל באופן כללי,
לפתח את רמות העומק במקביל ולא לצלול לתוך רמה אחת ... יותר מידי לפרטים על משהו מסוים שולי, בתוך העלילה הכללית. דהיינו: אם לדוגמא החלטנו שמדובר על עלילת דרמה משפחתית שעוסקת בנישואים ובגירושין, אז לפני שניכנס
לפתח את תתי הענפים כמו שעשינו קודם, לפני כן, ניכנס ... ולשנאה. ובתרשים זה יראה כך: 1.דרמה משפחתית 1.1.התאהבות חזקה מאוד 1.2.נישואים מוצלחים 1.3.בגידה 1.4.גירושין 1.5.שנאה וכמובן שזהו תסריט לדוגמא, שהיה יכול
להתפתח לעלילה אחרת, שהיתה נראית לדוגמא כך: 1.דרמה ... דברים שישפיעו על הסצינה האחרונה, מבחינת הפרטים שבתסריט. ואחרי שהבנו את כל זה, עכשיו אם נרצה ליצור 2 עלילות או יותר שמשתלבות אחת בשניה, אז לדוגמא קודם כל
נפתח עלילה אחת באופן כללי נניח לרמת עומק 1, אבל ... נעשה זאת בדיוק עבור המבנה של העלילה השניה. ורק אח"כ ברמות העומק הבאות, של מבנה התסריט, נשלב בו את החיבור של 2 העלילות. לדוגמא: 1.דרמה 1.1.עסקית 1.1.1.בחור
שמפתח קריירה 1.1.2.מקים עסק 1.1.3.העסק מצליח ... של דבר הם יריבו ויתגרשו. ואז נתחיל בתתי ענפים להוסיף פרטים שבעצם יהוו, את העלילה הפנימית יותר שמחברת את העלילות שבחוץ. לדוגמא: 1.דרמה 1.1.עסקית 1.1.1.בחור
שמפתח קריירה 1.1.2.מקים עסק 1.1.2.1.מתלבט לגבי תחום ... הענפים הקודמים) 1.3.1.נפרט איך הם מצליחים ביחד 1.3.2.קשיים שיש להם 1.3.3.דרכי התמודדות 1.3.4.דילמות 1.3.5.וכולי כאשר בעצם נוצר לנו ענף חדש, ואת העלילה שלו,
נפתח באופן עצמאי. ושוב, המסר הכללי הוא, שכאשר באים ... התסריט, איזה סצינה להציג קודם ואיזה מידע לפרט וכמה לפרט אותו, זה שוב פעם עוד מיומנות נוספת. אבל היא באה, רק אחרי שיש את המיומנות הקודמת, של כתיבת התסריט
ופיתוח העלילה באופן כללי כנ"ל. ...