פחד תמידי / רוגע תמידי / השתוות תמידית - אדם מפחד תמיד - למה יש חרדה + פחד? כי יש כאלו שחושבים בטעות, שתחושת הפחד והחרדה, ... כולם מפחדים תמיד כל הזמן ללא הפסקה. וההבדל הוא רק בעוצמות השונות של הפחד והחרדה. אך כולם נמצאים ברמה כלשהי של פחד וחרדה, באופן תמידי, וכולם סובלים
מפחד תמידי. ולמה כולם מפחדים תמיד? משום שלכולם תמיד יש רצון כלשהו. והרצון של האדם + ההבנה שלו שאולי הרצון שלו לא יתגשם, הם אלו ... בכל סוג קיום שהוא בכל עולם שהוא, בלי להיות בלי שום פחד וחרדה כלשהם. כי הקיום של האדם, דהיינו, עצם זה שהאדם יודע שהוא עצמו קיים, זה עצמו יוצר אצל האדם
פחד תמידי. כי הקיום העצמי של האדם, תלוי בכך שהוא יחווה שהוא נפרד מדבר אחר, דהיינו, שיש לו חיסרון כלשהו. וממילא יש רצון, וממילא יש פחד וחרדה. וכפי שכבר ביארתי עניין זה לעומקו, במקום אחר. ואעפ"כ, למרות שכולם נמצאים
בפחד תמידי תמיד, אעפ"כ הפחד לעולם לא ממלא בשלמות את האדם. אלא כולם גם נמצאים ברוגע תמידי תמיד ברמה מסוימת, במקביל לכך שכולם נמצאים
בפחד התמידי. והעניין הוא, כי מצד אחד, בכל דבר בעולם, יש חיסרון כלשהו. ובגלל שבכל דבר בעולם יש חיסרון כלשהו, לכן תמיד יש לאדם, ... וגם אם האדם חושב שהכל רע, אעפ"כ בתת המודע של האדם, הוא יודע לראות את היתרון שיש בכל דבר בעולם. ומהצד שיש חיסרון בכל דבר, מהצד הזה האדם נמצא תמיד
בפחד תמידי. כי האדם תמיד רוצה לשנות את המציאות, ולכן הוא תמיד מפחד שהמציאות לא תהיה כרצונו. אבל יש גם את הצד השני של המטבע, ... כי בכל דבר יש יתרון, שגורם לאדם להיות מרוצה מהמציאות כפי מה שהיא, וגורם לאדם לא לפחד באמת משום דבר, כי הרי בכל דבר יש טוב. כך שהאדם נמצא תמיד, גם
בפחד תמידי, וגם ברוגע תמידי, והכל במקביל. ורק העוצמות, הן אלו שמשתנות כל הזמן. ואם הפחד היה ממלא את האדם, האדם לא היה עושה שום ... לו שום רצון כלשהו לשנות את המציאות, כי הרי בכל מקרה תמיד יהיה לו רע. ואז כאשר האדם לא רוצה לשנות את המציאות, ממילא כבר לא רע לו בכלל. ובנוסף, במקביל
לפחד התמידי ולרוגע התמידי, יש גם חוויה נוספת, של השתוות תמידית. והשתוות תמידית פירושו, שהאדם בתוך תוכו, מנקודת מבט מסוימת, לא ... תמיד יש גם נקודת מבט שאומרת, שהיתרון והחיסרון שווים, ושאין שום יתרון או חיסרון, כי מבחינה אובייקטיבית, אין טוב ורע, כי הם רק יחסיים בלבד. כך שבמקביל
לפחד התמידי ולרוגע התמידי, יש גם השתוות תמידית. דהיינו, נקודת מבט שמבחינתה, הכל שווה תמיד, ושאין טוב ורע כלל. וההבדל בין האנשים ...