1:21:15מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)... שטויות כאלה. אבל זה נקרא שמחת הכסילים זה נכון שרבי נחמן אמר שצריך מילא דה שטותא, נסה לשמח את עצמך בשטויות עד שתגיע לשמחה אמיתית. אבל המטרה בסופו של דבר זה שתהיה לך שמחה אמיתית. עכשיו מה זה נקרא שמחה אמיתית רבי נחמן ... במחוייב המציאות. מה הסיבה רבי נחמן אומר אם תתבודד תתבודד תתבודד. מה זה נקרא להתבודד תבין את עצמך. להתבודד פירושו להתרחק. אם תצליח להרחיק את עצמך לגמרי מהעולם הזה לצאת מהזמן והמקום דהיינו, להכלל באינסוף רבי נחמן אומר, גם כל העולם נכלל איתך במחוייב המציאות. אז כל ... נגד רצונו. אם היית רוצה את כל מה שקורה. אז לא יכול להיות שתהיה בעצבות. אם אתה היית מבין שאתה עצמך המלך, זאת אומרת, שאתה עצמך כרגע רוצה את כל מה שקורה. כי מצד האמת אתה אלוהים, גם כי בשורשך אתה אלוהים, וגם מצד האמת כל הבחינות מחוברות אחת עם השניה ולכן גם אתה עצמך לא שורשך, אתה עצמך - השורש והביטוי שלו הם אחד, אז ממילא מה שייך להיות בעצבות הרי אתה רוצה את הכל. אתה מהווה את רצונך, כי צריך לזכור ... העדר רצון. העדר נפרדות הרצון. וכשאנחנו אומרים למישהו אתה המלך פירושו אתה מהווה את הרצון של עצמך ואת המציאות וכו' וכו'. ולכן מה המלך ביקש מהבן שלו - אמר לו תקשיב אני חוזה בכוכבים, אני רואה שתרד מהמלוכה בגלל חוקי ... כי אלוהים אומר - אתה המלך! אתה אתה המצומצם, הישות המצומצמת הקטנה שנמצאת בתוך זמן ומקום, אתה עצמך אלוהים בכבודו ובעצמו. כמו כל שאר הישויות. כי כל ישות וישות מצומצמת היא אלוהים, אף עם פי כן היא בן יחיד ואף על פי כן ... שמח, אומר הבן אדם הזה לא ראוי למלוכה. למה לא ראוי למלוכה כי אתה לא מבין, אתה לא מסוג לחבר את עצמך לאחדות כשאתה בתוך הנפרדות. אתה לא מבין שגם הנפרדות היא בעצם ביטוי של ה היא בעצם אחדות ממש. ולכן אני עוד אשמח מזה ... להבין שהנפרדות היא ביטוי של האחדות. הנפרדות מחוברת עם האחדות. אתה אמור עכשיו להיות, להחזיק עצמך בשמחה גם כשנדמה לך שירדת מהמלוכה. גם כשנדמה לך שקורים דברים נגד רצונך. גם אז אתה צריך להיות בשמחה. אתה צריך לזכור ... העונש שלך. אבל כשתהיה בשמחה אזי אהיה בשמחה יתרה מאד. אבל אם אתה כישות בתוך העולם הזה תחבר את עצמך אל לפני הבריאה ותבין שהכל אחד אז אהיה בשמחה יתרה מאד. שימו לב לשמחה יתרה מאד. כי שמחה תהיה בכל מקרה. כי אין שינוי ... כרצונו, כי הוא עושה את הכל. ורבי נחמן אומר אם אתה תשתוק, אם קורה לך משהו נגד רצונך תחזיק את עצמך בשמחה, איך תהיה שמח. על ידי שתשתוק. הכוונה תבין שזה אחד, זה הכוונה שזה אחד. תשתיק את השכל. תשתיק את הנפרדות. זה לא ... שום דבר, זה הכל אחד. כי אתה מחובר לשכל של האחדות ולא יודע שום דבר, אתה אפילו לא יודע שאתה עצמך קיים. אז חכמה מה שייך להגיד חכמה זה אפילו השיגעון הכי גדול. ובריאת העולם נבראה בחכמה. מה זאת אומרת נבראה בחכמה יש ... יותר טיפש. למה כי מצד האמת כל הכבוד שלך - אתה מלך בכלל. אז אם אתה רוצה כבוד אתה מפריד את עצמך, אתה מתכחש, סובל מפיצול אישיות. אתה לא קולט שהכל ואתה זה המלך, אתה מהווה. אתה לא קולט. אתה חושב שאתה זה איזה דבר מאד ... יותר מהמלך. וה רעיון הוא שאם יש לך שכל אמיתי אז אתה מבין שבאמת הכל אחד ואז אתה מבין שאתה עצמך המלך. וזה הכוונה שיש פה את שתי הפרספקטיבות כי רבי נחמן קודם כתב עד שהיו כל בני המדינה חכמים חכמים גדולים. ואחר כך ...