מעורבות רגשית מול לקוח - הזדהות עם הלקוח / הזדהות עם מקום העבודה, מרגיש לא בנוח לבקש כסף מלקוח, לא אוהב לעבוד במכירות, לאהוב את הלקוחות שלך... ללקוח. אתה מוכר ללקוח רק את מה שהוא באמת צריך. אתה רוצה לעשות טוב ללקוח. מחובר רגשית לרצון של הלקוח. אוהב את הלקוח, רוצה שיהיה לו טוב. יתרונות במצב 1 - של חוסר הזדהות עם הלקוח. יותר קל לעשות כסף מהלקוח. יותר קל לסגור עסקה, מההיבט שרוצים יותר את הכסף של הלקוח, מאשר שללקוח יהיה טוב. איש ... טוב לאנשים, מרגיש נחמד עם האנשים שסביבתו. מרגיש פחות ב"עבודה", מרגיש יותר בחברת אנשים שהוא אוהב אותם ורוצה בטובתם. ממילא יותר כיף לעבוד ופחות שחיקה. חסרונות במצב 2 - של הזדהות עם הלקוח. במצב כזה, יכול להיות שלא יסגור עסקה עם הלקוח, וירוויח פחות כסף, כי הלקוח לא באמת צריך את המוצר. יקח מהלקוח פחות כסף ממה שהוא יכול. יתן הנחות ללקוח, על חשבון העסק. וירגיש לא בנוח, לדאוג לאינטרס של העסק, מול האינטרס של הלקוח. בכל עסקה, יש ניגוד אינטרסים. בעל עסק, כשהוא לוקח מוצר מהעסק של עצמו, הוא עושה זאת על חשבון העסק (בגדול / במינימום עלות). האינטרס של העסק, לעשות כסף. האינטרס של הלקוח, לשמור את הכסף אצלו. כשיש יותר מידי אהבה ללקוח, זה על חשבון האהבה למהות העבודה, שהיא לעשות כסף. זה בין השאר אחד הגורמים שבגללם יש בעלי עסקים שקשה להם לבקש כסף. כי הם מרגישים שזה בא על חשבון ... המרכזיות שבגללן אנשי מכירות מרגישים שחיקה. כי הם מרגישים כמו גנבים / שודדים, שהם כל היום בקונפליקט רגשי מול הלקוח. תחושה של עויינות. ובהיבט הטיפולי: כאשר מדובר על מקצוע טיפולי שבו עוזרים ללקוח לפתור את הבעיות האישיות / עסקיות שלו (יעוץ אישי / אימון אישי / טיפול רגשי וכיו"ב), במקרה ...