... ללכת
עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת
עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו
עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, הפחד של האדם ללכת עד ... וכדי שהאדם יהיה מסוגל להשיג את כל המטרות שלו בשלמות
עד הסוף, לשם כך הוא צריך לעשות את הדבר הפשוט ביותר. שהוא, לרצות להשיג את כל המטרות שלו בשלמות
עד הסוף. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות. וקיימת גם האפשרות ... כמטרה אחת ויחידה, שהוא הולך על כל הקופה, והולך
עד הסוף עם האושר שלו, והולך להיות נאמן לעצמו
עד הסוף, ולנסות להשיג אושר פנימי שאינו תלוי בשום דבר,
עד הסוף ועד הקצה האחרון? זה משום, שהאדם מפחד להתאכזב. כי יש ... באמת, מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך
עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ויחיד, אז הוא כאילו ... רע לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל הקופה, והולך
עד הסוף עם הרצונות שלו, ולא מפחד להתאכזב. כי הוא בכל מקרה כבר מרגיש כ"כ רע, עד שהוא כבר לא מפחד להרגיש רע
עד הסוף לגמרי. וזה קורה, כאשר האדם הולך עם הרצון הפנימי שלו כמעט
עד הסוף, שאז הוא מרגיש מאוד רע, ואז הוא כבר נשאב אל תוך הרצון שלו
עד הסוף, ומתמסר לרצון שלו
עד הסוף, ואז כמובן שהוא גם מקבל את הרצון שלו בשלמות וכולי. אבל, להרגיש רע
עד הסוף, זאת הדרך הפחות טובה והיותר קשה. ולכן, יש גם פתרון קל וטוב יותר, והוא, ללכת
עד הסוף של ההבנה, כפי כמה שאתה יכול, ובלי להגדיר רצון מוגדר ... בהבנה של המציאות, כפי כמה שהוא יכול, בכל כוחו
עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר כלשהו. ז"א, האדם לא צריך ... זמנית, האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר
עד הסוף. ולהבין את המציאות, פירושו, להבין את עצמך. דהיינו, ... להיות מאושר תמיד וכיו"ב. אבל כן צריך לנסות להבין
עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש לאדם רצונות שונים ... אבל כן צריך להתמקד בלהבין את המציאות הפנימית
עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מתעמק בתוכו, ומנסה להבין את המציאות
עד הסוף, וכפי שכבר הסברתי את כל הדברים האלו במקומות אחרים, על ... ובלי להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת
עד הסוף, כדי לא להתאכזב
עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר להשיג דבר כזה או ... והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם להבין את עצמך
עד הסוף, גם זו מטרה מוגדרת ורצון מוגדר. ואעפ"כ זה הרע במיעוטו, ...