... לטפל באנשים, דוגמא לטיפול רגשי קוגניטיבי, חרדת קהל, חרדת במה, פחד במה, פחד קהל, איך לטפל בחרדה? ניתוח
סיבתיות, בדיקת
סיבתיות וכאן אבאר איך בעצם מטפלים בתחושות רעות מסוגים שונים? מהי דרך הטיפול בסוגים שונים של תחושות רעות? ... טוב?! וכך הלאה עוד שאלות נוספות, שגם אותן צריך לדעת לשאול, בעיקר ע"פ הנוסחא הבאה, שהולכת כך: איך מנתחים
סיבתיות של סיבה ותוצאה. אם מישהו חושב ש X הוא הסיבה של Y, עליו לשאול את עצמו. 1 - האם X מחייב את התוצאה Y, ... הזה? אבל כדי להגיע לכל ההיבטים האפשריים של העניין הזה, לשם כך נעבוד עם הנוסחא שהוצגה כאן קודם, לבדיקת
סיבתיות. ז"א שיש לנו כאן תהליך של סיבה ותוצאה. כאשר התוצאה היא החרדת במה / חרדת קהל. והסיבה לכך היא, מה ... אבל כאן מוצג תהליך לדוגמא באופן כללי. ועכשיו בעצם נציב את התשובות בנוסחא הקודמת, ונמשיך לחקור את
הסיבתיות שהוצגה כאן. כי בעצם קיבלנו כאן 2 משפטים חדשים של סיבה ותוצאה. משפט 1: תוצאה: אני חושב שארגיש לחץ ... הוא משפט מטופש, והוא טעות קלאסית נפוצה, או אפילו אחת מהטעויות הנפוצות ביותר כאשר באים לחקור תהליך של
סיבתיות. כי הוא בעצם לא אומר שום דבר. אלא הוא לוקח את התוצאה, ומציג אותה כסיבה של עצמה, במילים נרדפות ... ולכן בעצם הוא לא אומר לנו שום דבר. וכפי שאמרתי, זאת אחת הטעויות הנפוצות ביותר אצל אנשים, שחוקרים
סיבתיות של דברים, מה שנקרא: טיעון מעגלי / הנחת המבוקש / הנחה טעונת הוכחה. או דוגמא נוספת לטעות כזו: למה X ... תשובה אפשרית לדוגמא תהיה: כי בעבר הופעתי מול קהל והרגשתי לחוץ. שזה בעצם אומר שיש לנו כאן משפט חדש של
סיבתיות שאומר: תוצאה: אני חושב שארגיש לחץ מול קהל בעתיד. סיבה: בעבר כבר הרגשתי לחוץ מול קהל. ועליו כמובן ... נוספות, אני חושב שאני ארגיש לחץ מזה שמסתכלים עלי הרבה אנשים. שזה בעצם אומר שיש לנו כאן משפט חדש של
סיבתיות שאומר: תוצאה: אני חושב שארגיש לחץ מול קהל. סיבה: בגלל שמסתכלים עלי הרבה אנשים. ועל זה כמובן שנשאל ... מהעבר. אלא שהיא כבר פחות רלוונטית, כי הפחד מהעתיד, הוא לא בהכרח בגלל העבר. ונעשה דילוג אחורה לטענת
סיבתיות שאומרת: תוצאה: אני לא רוצה להרגיש לחץ מול קהל. סיבה: אני מפחד שיראו שאני לחוץ. ששאלנו עליו 3 ... לשאלה: 1- למה אני חושב שיראו שאני לחוץ? תשובה: כי אם אני לחוץ יראו שאני לחוץ. וכאן כמובן שיש לנו משפט
סיבתיות חדש, שטוען: שאם תהיה לחוץ, יראו שאתה לחוץ. אבל האם זאת בהכרח האמת? האם באמת זה שתהיה לחוץ, מחייב ... אני לא רוצה שיראו שאני לחוץ? תשובה: כי אם יראו שאני לחוץ, אז לא יעריכו אותי. וגם כאן כמובן שיש לנו משפט
סיבתיות חדש שאומר, שאם יראו שאתה לחוץ לא יעריכו אותך. ואז נבדוק האם זה בהכרח כך, שלא יעריכו אותך בגלל זה? ...