תקציר⬅ ... הביטחון שרק הוא יודע לתת לי". וכאן במשפט, האהבה כבר מופנית ישירות כלפי ה X עצמו. ועוד יותר ביטוי אהבה, "אני אוהב את X, ואני שמח על תחושת הביטחון שהוא נותן לי". כאשר בעצם המילה בגלל הושמטה, והוחלפה בביטוי אחר. כדי למחוק מהמוח את המחשבה שאומרת שיש כאן
סיבתיות. כי מנסים לשדר למוח, שהאהבה היא ללא סיבה. עד שמגיעים לניסוח של "אני אוהב את X, ללא כל סיבה". עד שנוצר מצב של "אני אוהב את X, למרות תחושת חוסר הביטחון שהוא נותן לי". כי האהבה כלפי ה X, הופכת להיות מחוייבת. וגם כאן ניתן לראות, שיש המון דרכים לומר את אותו המשפט ולבטא את אותו הרעיון. כאשר תלוי עד כמה מדגישים את
הסיבתיות של האהבה. ועד כמה שמים בפרונט, את הסיבה או את הדבר שאותו אוהבים. ועד כמה תולים את מילוי הסיבה, באותו X. ועד כמה מתמקדים באהבת ה X באופן ישיר, או בסיבות. ומצד האמת, האם באמת האדם אוהב עם או בלי סיבה. התשובה היא, שגם וגם. וכן, בסופו של דבר, תמיד האהבה היא גם ללא סיבה וגם עם ... ⬅לקריאת המשך המאמר על
סיבתיות - לחץ כאן...