... לא יכול לתפוש במחשבתו את האפשרות שתהיה קיימת סיבה כזאת. כי
הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא סיבה שניתן לומר ולהגדיר אותה בשכל אנושי רגיל. אך בשכל אנושי רגיל, לא ניתן להבין את קיומה ואת מהותה של הסיבה הזאת. כי ... כולם, שהיא בכלל נמצאת הרבה לפני ציר הזמן ומרחב המקום שלנו, כי
הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא הסיבה שהיא נמצאת מחוץ לכל מעגלי הזמן האפשריים. כי גם הזמן שלנו הוא חלק מישות זמן גדולה עוד יותר. וגם מרחב המקום שלנו, גם הוא חלק ממשהו אחר גדול עוד יותר.
והסיבה הראשונה של כל הסיבות, נמצאת מחוץ לכל ציר הזמן ומרחבי המקום. דהיינו, היא נמצאת מ חוץ לאין סוף מרחבי זמן. והיא נמצאת אחרי אין סוף תהליכים של סיבה ... או תוצאות. דהיינו, היא נמצאת גם מחוץ לעצמה . כי קיומה של
הסיבה הראשונה, נוגד את מהותה של עצמה. כי ברגע שאנחנו אומרים על דבר שהוא
הסיבה הראשונה, הרי שבעצם אמרנו שהוא עצמו קיים בלי שהוא עצמו יהיה הסיבה של עצמו. כי נניח שנגדיר שדבר כלשהו הוא
הסיבה הראשונה של כל הדברים, הרי שיש כאן סתירה פנימית. כי שום דבר בעולם לא יכול להיות הסיבה של עצמו. ואם אנחנו אומרים על דבר כלשהו שהוא
הסיבה הראשונה, הרי שהוא לא סיבת עצמו, כי הוא נפרד מכל הדברים. וא"כ הוא לא סיבת כל הדברים. או בפשיטות, לעולם לא ניתן להבין את הסיבה של
הסיבה הראשונה עצמה. כי תמיד אפשר לשאול, מה הסיבה של
הסיבה הראשונה עצמה. כך
שהסיבה הראשונה האמיתית, היא נמצאת גם מחוץ לעצמה . כי כדי שהיא תהיה סיבת כל הדברים וגם סיבת עצמה, הרי שהיא חייבת להיות גם מחוץ לעצמה. וזה כמובן דבר שלא ... שלו, את אפשרות הקיום של המידע הזה. כי בסוף הדרך האדם רואה את
הסיבה הראשונה, והוא רואה שהיא נמצאת מחוץ לעצמה. כי היא גם סיבת כל הדברים והיא גם הסיבה של עצמה. ועל האדם כן לנסות להבין את המידע הזה, אבל לא לנסות ... את האדם לשורש השכל שלו. ועל ידי זה שהאדם מתעמק ומנסה להבין את
הסיבה הראשונה ואת נקודת ההתחלה הפנימית ביותר של כל הדברים, על ידי זה נפתחות לאדם עיני השכל שלו, והאדם מקבל שכל חדש. ואז המידע הגדול ביותר שנדמה לאדם ... פרטי הפרטים של האירוע הקטן ביותר. דהיינו, על האדם להבין כיצד
הסיבה הראשונה מכריחה את כל האירועים שאחריה להיות כפי מה שהם. כי אם היא לא מכריחה את כל האירועים שאחריה להיות כפי מה שהם, הרי שעדין נוכל לשאול על חלק מהאירועים, מה הסיבה שלהם?
והסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא הדבר שמכריח את כל האירועים להיות כפי מה שהם. ואם אחרי שהאדם חושב שהוא גילה את סיבת כל הסיבות, הוא עדיין יכול לשאול על ... הדברים יהיו כפי מה שהם? כל זמן שהאדם עוד לא יודע להסביר כיצד
הסיבה הראשונה מכריחה את כל הדברים שיש בעולם בכל רגע ורגע להיות כפי מה שהם, הרי שהאדם עוד לא הגיע אל
הסיבה הראשונה. כי ע"פ ההיגיון ניתן להבין, כי הסיבה מכריחה את התוצאה להיות כפי מה שהיא. כי אם הסיבה לא מכריחה את התוצאה להיות כפי מה שהיא, הרי שהיא לא ... ובכל מקום ומקום להיות כפי מה שהוא. והחכם האמיתי שיודע את סוד
הסיבה הראשונה, הוא גם רואה בעיני שכלו את הקשר שיש בין
הסיבה הראשונה של כל הסיבות לבין כל אירוע ואירוע שקורה בכל רגע ורגע. ולהבין את סיבת כל הסיבות, פירושו להבין מהי הסיבה שמכריחה ומחייבת את כל הדברים ... ובכל מקום. ולכן למדע אין שמץ ואפילו לא קצה קצהו של הסבר מהי
הסיבה הראשונה. כי המדע חוקר ומנסה לגלות מה היה לפני המפץ הגדול. אך זה כמובן לא עונה על השאלה של מה היה לפני מה שהיה לפני המפץ הגדול. וזה גם לא עונה על ...