... של
הסיבה הראשונה - מה יש מאחורי ולפני
הסיבה הראשונה של כל הסיבות? האם יש סיבה לכל דבר? כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו להבין את
הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי לכל דבר בעולם יש סיבה כלשהי. ויש סיבה אחת ראשונה לכל הסיבות. וגם היא עצמה יש לה עוד איזה
סיבה ראשונה וכך הלאה. ומי שרוצה לאהוב את המציאות וליהנות ממנה, עליו לגלות את
הסיבה הראשונה של כל הסיבות, עד שהאדם יגיע להזדהות רגשית עם
הסיבה הראשונה, וממילא עם כל התהליך כולו. דהיינו, שעל האדם להגיע במחשבה שלו, אל מה שהיה לפני
הסיבה הראשונה של כל הסיבות. ולהסתכל על התהליך של כל האירועים כולם מנקודת מבט של לפני
הסיבה הראשונה. כי על ידי זה שהאדם מסתכל על כל האירועים כולם מחוץ לכל האירועים כולם, ועל ידי זה שהאדם מבין את השורש של
הסיבה הראשונה, על ידי זה יש הזדהות רגשית ושכלית מוחלטת בין האדם לבין כל האירועים של המציאות. כי כל האירועים הם תוצאה ישירה ומוכרחת של
סיבה ראשונה אחת. ואם האדם מבין את הסיבה של
הסיבה הראשונה, ממילא הוא מבין את סיבת כל האירועים, וחי איתם בשלום. וכאן ניתן מספר נקודות למחשבה, שיעזרו לאדם כאשר הוא מחפש את השורש של
הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וכאשר האדם מחפש ומנסה להבין מהי
הסיבה הראשונה, וכאשר האדם מנסה להעלות השערות שונות לגבי הגדרתה של
הסיבה הראשונה, על האדם להתבונן יותר לעומק, ולנסות לשאול את עצמו, מפני מה בכלל קיימת
סיבה ראשונה. כי כפי שכבר ביארתי, כל
סיבה ראשונה שאותה יגדיר האדם, תמיד יהיה ... של הסיבה הזאת עצמה, ממילא יש לרדת לשורש השאלה, שהוא מפני מה בכלל יש סיבה. כי עד שהאדם שואל מהי
הסיבה הראשונה, עליו לשאול מפני מה בכלל יש
סיבה ראשונה. ונסביר: כאשר אנחנו אומרים שיש
סיבה ראשונה לכל הסיבות, בעצם בכך אנחנו ... שכל רצף האירועים שלנו הוא אקראי ללא סיבה. וזה בעצם אומר, שמה שהאדם צריך לנסות להבין, זה לא רק מהי
הסיבה הראשונה, אלא מהי בעצם הסיבה שבכלל יש
סיבה ראשונה. כי בדיוק כמו שיש
סיבה ראשונה, כך גם היה יכול להיות מצב שבו לא תהיה
סיבה ראשונה. ולכן, כאשר האדם מנסה לגלות את המשמעות של
הסיבה הראשונה, במקום זה על האדם לשאול את ... וכמו שקיימת ישות של סיבה, כך גם קיימת ישות של חוסר סיבה / העדר סיבה / אין סיבה. ומי שרוצה להבין מהי
הסיבה הראשונה של כל הסיבות, לשם כך עליו ... מה בעצם מדביק ומחבר את הסיבה לתוצאה? כי יש כאן רמת עומק נוספת, והיא שבעצם התחלנו בכך שהאדם מחפש מהי
הסיבה הראשונה. ואח"כ אמרנו שעל האדם לחפש מהיכן בכלל מגיעה
הסיבה הראשונה עצמה. דהיינו, מה השורש ... יש הבדל אמיתי בין מה שנקרא אצל האדם סיבה, לבין מה שנקרא אצל האדם העדר סיבה? כי עד שהאדם מחפש מהי
הסיבה הראשונה, ומהיכן מגיעות סיבות, על ... מהות המציאות, וממילא הבנת מהות הזמן והמקום, וממילא הבנת האירועים, וממילא הבנת הסיבות, וממילא הבנת
הסיבה הראשונה, וממילא חיים טובים. ...