... לחשוב על כלום. כמו כן האדם אינו מסוגל לחשוב על דבר שגדול יותר מאשר אין
סוף, או קטן יותר מאשר כלום. מאחר שהאדם אינו מסוגל להכניס אל תוך המחשבה שלו את מהות הכלום / אין
סוף, משום כך מבחינתו של האדם כל מה שגדול מאין
סוף הוא אין
סוף וכל מה שקטן מכלום הוא כלום. למרות שכמובן מצד האמת יתכן שגם אחרי האין
סוף וגם מתחת לכלום עדיין ניתן להתקדם הלאה... רק משום שהשכל אינו מסוגל לתפוס שום הבדל בין אין
סוף לבין שני אין
סוף, או בין כלום לבין שני כלום, לכן האדם מגדיר את כל מה שמעבר לקצה כמהות אחת. ז"א מאחר שמצד השכל של האדם המהות של האין
סוף זהה לחלוטין למהות של שני אין
סוף (וכן כלום לשני כלום), רק משום כך האדם מגדיר את 2 הדברים ששונים זה מזה כישות וכמהות אחת, משום שזהו הגבול של השכל האנושי. אם נשאל את האדם מה הם שני ההפכים ... והכלום מייצג את הקצה האחרון והקטן ביותר של מה שישנו. ה"הכל" מייצג את האין
סוף, דהיינו, את ה"שלם" / התמונה המלאה / המציאות כולה. הכלום לעומתו מייצג את ה"אין", דהיינו, ההעדר הגמור של ה"שלם", הדבר שאינו קיים. ונחדד את העניין. כלום אמיתי ...