... יותר או פחות חשוב, מאשר עלה שנופל מהעץ, או גרגר אבק שנע ברוח. ונכון שמנקודת המבט של האדם עצמו, המוות והחיים שלו זה עניין מאוד משמעותי, אבל
מנקודת מבט חיצונית לאדם, אין משמעות מיוחדת דווקא לחיים ולמוות של האדם. וכמו שהאדם לא מוטרד מכך שהעלה נופל מהעץ, כך העץ לא מוטרד, מכך שהאדם נופל מת אל תוך האדמה. והרעיון הוא, שיש שתי ... את החיים שלו, ולא יתחשב ברצון שלו לחיות, הרי שלא יתקיימו החיים עצמם. ואעפ"כ, למרות שהחיים מאוד חשובים כרגע עבור האדם עצמו שחי אותם, אעפ"כ,
מנקודת מבט חיצונית לחיים של האדם, אין להם יותר או פחות משמעות, מאשר לכל דבר אחר בעולם. כי החיים והמוות של האדם ושל כל מה שישנו ואיננו, אלו הכל רק תנודות שונות של תופעות שונות וצורות ... שמחוייב המציאות, שהוא יפחד למות ולא ירצה למות. אלא, שיש דרך להתמודד עם הפחד מפני המוות, והיא, על ידי זה שהאדם מסתכל על הרצון שלו לחיות,
מנקודת מבט חיצונית, נייטרלית, שאינה מעדיפה את החיים כאן בגוף הגשמי, על פני המוות של הגוף. ונקודת המבט הזאת, היא פנימית , בתוך פנימיות ההבנה של האדם. כי ברמה החיצונית האדם עדיין אוכל כל ... עמוקה ופנימית ביותר, שהאדם רואה ממנה את החיים ואת המוות, לא יותר מאשר שינוי צורה, של אותו הדבר ממש. ומי שרוצה להסתכל על החיים ועל המוות,
מנקודת מבט חיצונית. בסך הכל עליו להתבונן פנימה, אל תוך הרצון שלו לחיות, שהוא זה שיוצר אצלו את החרדה מפני המוות. ועל האדם לשאול את עצמו בפשיטות, למה אני לא רוצה למות? ומי אמר, ש - למות ... אל תוך הרצון שלו, אז הוא רואה את האמת. שבאמת המוות והחיים אלו שתי צורות שונות, בדיוק כמו כל תופעה חולפת ומשתנה אחרת. ואעפ"כ, יש אצלו גם את
נקודת המבט החיצונית, שכן רוצה לחיות ולא רוצה למות. שהיא מחייבת את זה שהאדם לא ירצה למות ויפחד מהמוות. אלא, שעל ידי ההתבוננות הפנימית ביותר, על ידי זה יש לאדם איזון של הרצון שלו לחיות, ...