... אלינו, לראות את התמונה המלאה, פירושו שהאדם יצליח להבין את המציאות כפי מה שהיא באמת
מנקודת מבט אובייקטיבית. וכפי שכבר ביארתי, מבחינה לוגית האדם לא יכול וגם לעולם לא יוכל לראות את התמונה המלאה כפי מה שהיא. כי ברגע שהאדם קיים וצופה בכל דבר שהוא, ממילא ... התמונה המלאה, הוא שהיא התמונה המלאה ולא רק חלק של התמונה המלאה. כי לכל דבר יש יתרון.
ומנקודת המבט של חלק מהתמונה המלאה, רואים את הדברים אחרת מאיך שרואים אותם
מנקודת המבט של התמונה המלאה. ומאחר
שמנקודת המבט של חלק בתוך התמונה המלאה, רואים אחרת את המציאות מכפי מה שרואים אותה
מנקודת המבט של התמונה המלאה, לכן התמונה המלאה האמיתית היא, השילוב של
נקודת המבט של התמונה המלאה שהיא החיבור של כל הדברים + כל נקודות המבט האפשריות שהן אינן החיבור של כל הדברים. ואם נגדיר שאמת אובייקטיבית פירושו לראות את הדברים כפי מה שהם, דהיינו,
מנקודת המבט של התמונה המלאה, הרי שגם בכך יש חיסרון. כי ברגע שאנחנו עושים הפרדה בין האמת האובייקטיבית של המציאות, לבין כל שאר האמיתות שיש בעולם, הרי שבאותו הרגע אמרנו ... האנושית + את כל שאר הדברים, גם אז האדם עדיין לא היה מבין את המציאות בשלמות. כי גם
נקודת המבט של התמונה המלאה, גם היא לא השלמות. מאחר שלתמונה המלאה שמסתכלת על עצמה, אין את
נקודת המבט הייחודית שיש לכל אחד ואחד מהחלקים שיש בתוכה. כי התמונה המלאה היא רק התמונה המלאה והיא לא גם התמונה המלאה וגם כל אחד מהחלקים שלה כישויות נפרדות. ותמונה מלאה ... בעצם יוצרים תמונה מלאה עוד יותר גדולה, שמכילה בתוכה את כל נקודות המבט האפשרויות + את
נקודת המבט שכוללת אותן. ותמיד נוצרת עוד
נקודת מבט חדשה גדולה עוד יותר. וזה בעצם אומר שיש כאן סוד עמוק מאוד, והוא שגם אילו היה יכול האדם להיות התמונה המלאה בעצמה, גם אז האדם לא היה יכול לראות את התמונה ... התמונה המלאה דהיינו, לראות את סך כל הדברים כישות אחת, אבל בו זמנית לראות את הדברים גם
מנקודת מבט שמסתכלת על כל אחד מהחלקים של התמונה, כעל ישויות נפרדות. ולצורך ההמחשה, להיות התמונה המלאה פירושו, להיות גם התודעה עצמה כישות עצמאית + להיות גם המחשבה עצמה ... את הישות העצמית שלו למשהו אחר. כי כנ"ל, השלמות היא שהאדם יראה / יחווה את הדברים, גם
מנקודת המבט של התמונה המלאה, אבל גם
מנקודת המבט האישית שלו, שהיא
נקודת המבט של חלק מתוך התמונה המלאה, שיש לה את היתרונות שלה, על פני
נקודת המבט של התמונה המלאה עצמה. ושום חכם בעולם לא יכול למצוא את הדרך, איך יכול האדם גם להמיר את הישות העצמית שלו, אבל גם איך יכול האדם להיות מספר ישויות שונות בו ...