... חילוק בין טוב לרע? ושורש השאלה הוא עמוק עוד יותר. כי השאלה הזאת בעצמה, היא ביטוי של שאלה אחרת עמוקה יותר. והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה
נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות. כי בשכל ... ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו? וגם לשאלה הזאת עצמה יש שורש פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות
נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות
נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי כאשר יש אחדות, אין ... שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות
נוצרה נפרדות. ואח"כ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד,
נוצר הבדל בין טוב לבין רע. אלא שמצד האמת, מנקודת מבט של אחדות, אין אפשרות שיווצר שום דבר. כי אם לדוגמא הייתה
נוצרת ישות של אחדות, מתוך הישות של האחדות הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות
שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה ... האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, א"כ כיצד יתכן שתהיה יצירה שונה מהדבר שמהווה אותה? ונסביר: השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות
נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות
נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי עצם זה שקיימת עוד ... מקום כלל. כי יש משהו פנימי יותר מהזמן והמקום. ואח"כ נפרדו הזמן והמקום. ונפרדה התודעה של ה"אני" של האדם מהתודעה / הישות וה"אני" של המציאות עצמה. וגם
נוצרה נפרדות בין הרצון העצמי של האדם לבין הרצון של המציאות.
ונוצרה נפרדות בין האדם החושב לבין המחשבה שלו לבין ... זהה ודומה לתהליך הראשון שבו נפרדה הנפרדות מהאחדות של המציאות. כך שהתהליך של הפרדת הנפרדות מהאחדות, הוא בכל הרמות של המציאות. כך שהשאלה של איך מאחדות
נוצרה נפרדות, הוא נכון לגבי כל הרמות השונות של ... די פשוטה. כי מהות השאלה נובעת מכך שהאדם רואה מולו שיש במציאות שלנו גם אחדות וגם נפרדות. והשכל של האדם לא מבין כיצד מאחדות ומכמות סופית של ישויות,
נוצרת נפרדות וכמות גדולה יותר של ישויות. וכיצד ... אחדות, ולכן בעצם הכל זאת ישות אחת ממש. וכאשר יש לאדם את השכל הגדול של המציאות, שבו יש אחדות בין האחדות לבין הנפרדות, ממילא אין שאלה איך זה שמאחדות
נוצרה נפרדות ומהכל אחד והכל טוב
נוצרה נפרדות בין הטוב לבין הרע, כי בשכל הגדול יותר, ...