... מחוייב. ומנקודת מבט נוספת, גם הכלום, קיומו הוא לא מחוייב, כי יש גם את מה שאינו כלום. וא"כ שום דבר ממש לא מחוייב וכולי. וכאשר האדם הופך את האפשרי למחוייב, על ידי זה
נוצרת נפרדות של טוב ורע. שהיא גם טובה מאוד, אך גם רעה מאוד. והעניין הוא, כי שום דבר, אינו מחוייב כלל. וכל דבר בעולם, תמיד ניתן לשאול, אולי ההפך שלו הוא הנכון?! וכאשר ... בלבד, והאדם מתייחס אליו, כאילו הוא היה נכון בצורה אובייקטיבית, הרי שזו אמונה, שבה האדם הופך את האפשרי למחוייב. וכאשר האדם הופך את האפשרי למחוייב, על ידי זה
נוצרת נפרדות של טוב ורע. כי כאשר האדם לא מזדהה עם שום דבר שקיומו הוא רק אפשרי בלבד, על ידי זה אין שום קיום לשום צורה נפרדת. כי שום צורה, קיומה אינו מחוייב המציאות. כי ... האדם לא מזדהה עם שום דבר. או במילים אחרות, האדם מזדהה עם "שום דבר". ובכלום / שום דבר, אין טוב ורע. אך כאשר האדם מזדהה עם אפשרי המציאות והופך אותו למחוייב, על ידי זה
נוצרת האפשרות לקיומן של ישויות שונות, שקיומן אינו מחוייב אלא רק אפשרי בלבד. ואז יש אפשרות של טוב ושל רע. כגון לדוגמא, אדם, שמבחינתו, כדי שהוא יהיה מאושר, מחוייב המציאות ... בשום דבר, על ידי זה אין שום טוב ורע כלל. אך כאשר האדם הופך את האפשרי למחוייב, דהיינו, כאשר האדם מתייחס אל דבר שקיומו הוא אפשרי, כאילו קיומו הוא מחוייב, על ידי זה
נוצרת נפרדות של טוב ורע. כי אז רצונו של האדם יכול להתמלא או שלא להתמלא. שאז, כאשר רצונו של האדם מתמלא, אז טוב לו, וכאשר רצונו של האדם לא מתמלא, אז רע לו. ובלי שהאדם ...