... שטחו של המשולש, שונה מהדרך לחשב את שטחו של העיגול. וכל דבר ודבר, יש סיבה, מדוע הוא כך ולא אחרת. וכאשר המורה חושב שהוא מלמד את הילדים את
הנוסחא, איך לחשב את שטח המעגל, הרי שזה אכן באמת משעמם. כי ... שמעביר מידע משעמם, לילדים חפים מפשע, הרי שהמורה יכול במקום זה, לנסות ללמד את עצמו ואת התלמידים, את התהליך המחשבתי, שהביא לכך שנוצרה
הנוסחא של: איך מחשבים שטח של מעגל או משולש וכיו"ב. ואם המורה מציב לעצמו ולתלמיד כמטרה, לדעת את
הנוסחא. הרי שאוטומטית, זה הופך את המקצוע למשעמם עבור התלמיד. כי אכן,
הנוסחא לא באמת מעניינת אף אחד. וכיו"ב, אם המורה להיסטוריה ... את התלמידים, וגם לא את המורה עצמו. וכאשר המורה מלמד את התלמידים את החומר הנלמד, על המורה לנסות להתמקד ולמקד את התלמידים, לא בידע עצמו
ובנוסחא עצמה ובכלל הדקדוק עצמו, אלא במשמעות שלו. כי
לנוסחא במתמטיקה, יש משמעות. ולכל דבר, יש משמעות כלשהי, ...