... הסיבה הראשונה של כל הסיבות, או כאשר האדם מנסה להבין את נקודת ההתחלה של כל דבר, כגון לדוגמא את
המשמעות האמיתית של המציאות / תכלית העולם / הרצון הראשון וכיו"ב, תמיד ... רצון ראשון שהאדם ימצא אותו בתוכו, הוא תמיד יוכל להמשיך ולשאול, מהיכן הרצון הזה עצמו נובע? וכל
משמעות שהאדם ייתן לעולם, עדיין תישאר השאלה, מה
המשמעות של המשמעות? ומה התכלית של התכלית? וכאשר האדם מגיע בהבנה שלו, לנקודה הזאת, ... אין סיבה, הרי שממילא לא הייתה לו שום שאלה כלל, מהי הסיבה הראשונה. משום שהמושג סיבה, היה מאבד את
המשמעות שלו. ונחדד: כי יש כאלו שחושבים שהאחדות של היש ושל האין סיבה, ... לומר שהאמת היא שלכל דבר שיש בעולם אין או יש סיבה בצורה אחידה, אלא הכוונה היא, שיש לפרק את
המשמעות של המושג סיבה עצמו. כי למושג "סיבה", יש
משמעות כלשהי עבור האדם. והאדם חי בעולם של הגדרות. עולם שבו הוא חווה ... האדם בחוויה האישית שלו, מסוגל להבדיל בין דברים שיש לבין דברים שאין להם סיבה, הרי שיש אצל האדם
משמעות למושג סיבה. וסיבה, היא הגדרה וגדר וגבול. שהאדם מבדיל בין סיבה ... שכל שבו אין סוף ואין גבול בין היש סיבה לבין האין סיבה, הרי שממילא המושג סיבה היה מאבד את
המשמעות שלו אצל האדם. ואז ממילא גם השאלה, מהי הסיבה הראשונה של כל ... מי ברא את אלוהים, ומהי המהות של המהות וכיו"ב. אך אם האדם נמצא בתודעה, שבה אין למושג סיבה שום
משמעות עבורו. כגון לדוגמא כאשר האדם חווה את המושג סיבה, בדיוק כמו שהוא חווה את המושג "סבהנסבה" דהיינו, מושג חסר
משמעות כלשהו, הרי שבמקרה הזה ממילא אין לאדם שום שאלה כלל. וכיו"ב לגבי כל שאר השאלות שעוסקות בנקודת ההתחלה של המציאות. כגון מהי
משמעות המציאות, או מי ברא את אלוהים, או ממה עשויה המהות של המציאות עצמה, או מהי
תכלית החיים. שלכל השאלות האלו, לא יכולה להיות תשובה סופית, כי תמיד יהיה ... החוצה. כי לשאול מה היה לפני הסיבה הראשונה, פירושו התבוננות החוצה. ולשאול מהי בכלל סיבה, ומה
המשמעות של סיבתיות, זה נקרא להסתכל פנימה. שהאדם מתבונן אל תוך הדבר עצמו ... סיבה? ומה גורם לסיבה להיות כזו? ומה יוצר את ההבדל, שבין סיבה לבין אין סיבה? דהיינו, מהי המהות
והמשמעות האמיתית של סיבה וכולי, על ידי זה האדם מגיע אל ההבנה שמצד האמת ...