... / עיצוב / חיצוניות / אופנה - מהי
משמעותו של העיצוב ושל היופי החיצוני? יופי עיצוב ואופנה, הם דברים שבני אדם נמשכים אליהם. וכאשר איזה דבר מסודר מבחינה חיצונית ... מעוצבים, וישנם בני אדם שמעצבים את ביתם. ובכלל, לכל דבר בעולם יש לו את העיצוב ואת היופי שלו. והשאלה היא, מהי
המשמעות של העיצוב? ומדוע אנשים אוהבים דברים מעוצבים? ולכאורה השאלה היא קשה עוד יותר. כי העיצוב הוא הרי חיצוני בלבד. ומאחר ... מהות המשיכה של האדם ליופי ולעיצוב מסוים? והעניין הוא, כי השלמות, היא הטוב שיש בכל דבר. והטוב שיש בכל דבר, הוא
המשמעות שיש לכל דבר. כי לכל דבר בעולם יש
משמעות. ואם האדם היה מבין את
המשמעות של כל דבר, על ידי זה הוא היה נהנה תמיד מהטוב שיש בכל דבר. והעיצוב והיופי גורמים לאדם להרגיש טוב יותר, משום שהם יוצרים עבור האדם
משמעות נסתרת וחיובית בכל דבר. כי יש סוגים שונים של עיצוב ושל יופי. ולא כל אדם אוהב כל יופי ולא כל אדם אוהב כל עיצוב. והסיבה שבני ... נמשכים ליופי שונה ולעיצוב שונה, היא משום שכל אדם בעולם נמשך לדבר אחר מבחינה רעיונית. ולכל עיצוב בעולם, יש את
המשמעות שלו. ולמרות שהאדם לא תמיד מבין את
המשמעות של כל עיצוב ושל כל יופי, הרי שתת המודע של האדם מבין היטב את
המשמעות של כל דבר. ועיקר ההנאה של האדם מיופי, היא בצורה אסוציאטיבית. כי כל דבר שבו נתקל האדם, כל דבר מזכיר לאדם בתת המודע שלו דברים ... האדם רואה איזה דבר שהוא בצורה חיצונית כלשהי, הדבר הזה גורם לאדם להיזכר בתת מודע שלו בדבר כלשהו, שיוצר עבורו
משמעות כלשהי. כי לכל דבר בעולם יש
משמעות. וכל עיצוב וכל יופי וכל צורה חיצונית של כל דבר בעולם, יש איזה משהו ואיזה רעיון ואיזה שכל ואיזו
משמעות שמסתתרים מאחורי העיצוב והצורה החיצונית.
והמשמעות של העיצוב ושל היופי, הוא הסיבה של הדבר. כי לכל דבר שיש בעולם, יש סיבה מדוע הוא כך ולא אחרת. והשלמות היא אחת. והשלמות ... עלה של עץ או כל דבר אחר שיש בעולם, הרי שהתרחש תהליך כלשהו שגורם לדבר להיות בצורה הסופית שלו. ולכל תהליך יש
משמעות. והמשמעות הזאת של התהליך, באה לידי ביטוי בעיצוב של העלה ושל כל דבר. והאדם שלא יודע ברמת המודעות שלו מהי השלמות, הוא לא יודע להבין ... וכאשר האדם רואה עיצוב כלשהו ויופי כלשהו וצורה חיצונית כלשהי, האדם מפרש את העיצוב הזה בצורה כלשהי, שיוצרת עבורו
משמעות כלשהי, ושהיא זו שגורמת לאדם לאהוב דווקא יופי אחד יותר מאשר יופי אחר. כי מה שהאדם באמת אוהב, זה לא את היופי החיצוני, אלא את
המשמעות הפנימית שתת המודע שלו מרגיש באמצעות הצורה החיצונית,
והמשמעות הזאת גורמת לאדם להרגיש טוב יותר. וכאשר האדם רואה איזו צורה חיצונית כלשהי, הדבר הזה מייד מתפרש אצל האדם בתת המודע שלו בצורה אסוציאטיבית כלשהי, שמזכירה לאדם את
המשמעות של הדבר. והצורה החיצונית הזו יכולה לגרום לאדם להרגיש טוב יותר או טוב פחות מהדבר. וכך האדם בוחר האם לאהוב את היופי הזה או לא. ומי שרוצה להבין את הדבר הזה טוב יותר, עליו פשוט לשאול את עצמו על כל דבר יפה או מכוער, מה
המשמעות שהוא מייחס לצורה החיצונית. ועל האדם פשוט לנסות להבין טוב יותר את
המשמעות שהוא מייחס לכל צורה חיצונית. כי אם האדם לא היה מייחס
משמעות כלשהי לצורה החיצונית של הדבר, הרי שהוא לא היה מעדיף צורה אחת יותר מאשר צורה אחרת. ומכך שהאדם מעדיף דווקא יופי כלשהו, הרי שיש סיבה כלשהי ושכל כלשהו
ומשמעות כלשהי להעדפה של האדם. כי האדם הרי בוחר את מה שגורם לו להרגיש טוב יותר. ויופי מסוים גורם לאדם להרגיש טוב יותר, בגלל
המשמעות שהוא מייחס לאותה צורה חיצונית. ועל האדם פשוט לנסות להבין עם עצמו טוב יותר, את
המשמעות שהוא מייחס לכל יופי חיצוני. ועל ידי זה האדם בעצם מבין את עצמו טוב יותר. כי מה שהאדם באמת מחפש, זה את
המשמעות הפנימית ואת היופי הפנימי. אבל מחמת שהאדם לא מבין את
המשמעות ואת היופי הפנימי שיש בכל דבר, על ידי זה הוא נמשך ליופי חיצוני שמזכיר לתת המודע שלו את הטוב שיש במציאות. כי האדם אוהב דברים ... להם להרגיש התחדשות ויצירתיות וכולי. ובסיכומו של דבר, האדם אוהב את היופי ואת העיצוב החיצוני של הדברים, משום
המשמעות שהוא מייחס לכל צורה חיצונית. וכאשר הצורה החיצונית גורמת לאדם להרגיש טוב יותר, בגלל הרעיון שתת המודע של האדם נזכר בו, באמצעות ... אלא מתוך זה שהתת מודע של האדם מוצא שכל כלשהו בתוך היופי החיצוני. והאדם אוהב דווקא חיצוניות מסוימת, בגלל
המשמעות שהוא מייחס לה. ולא תמיד האדם מסוגל להכיל בתוכו את הדבר הגדול, אז הוא נהנה מהחיצוניות של הדבר. כי שלמות ההנאה היא מהמהות של ... של דבר, בחיים האמתיים, האדם בהחלט נהנה מהחיצוניות, אבל כאשר היא מקושרת לשורש שלה. דהיינו, כאשר האדם מבין את
המשמעות של כל דבר נפרד. וכל רגע הוא צורה חיצונית של מהותו של הזמן. ואם לא הייתה חיצוניות, לא היו רגעים שונים של הזמן וכולי. ובקיצור, ...