... כן טוב להסתכל על הדשא של השכן מצד האמת. היה ואדם לא היה מסתכל, והיה מקשיב למשפט תשמח בחלקך ותסתפק במה שיש לך, הוא היה
מרוצה באופן מושלם ואז הוא לא היה רוצה שום דבר, כי היה
מרוצה מהמציאות בשלמות מוחלטת שאין בה כל רצון לשינוי או לדבר מה. ואז לא תהיה שום אינטראקציה, האדם לא יאכל, לא ישתה, לא יזוז, לא יעשה שום דבר. יתכן שזה טוב, ויתכן שזה רע, אך ... לדשא של השכן. אך מה עושים עם החיסרון של דבר זה? מצד אחד זה מה שמביא את האינטראקציה בעולם, ומצד שני גם זה אומר שאדם לא
מרוצה ממה שיש לו וזה כביכול חסרון. ומי שיתבונן באמת, יראה ויבין שמה שלא יהיה לאדם הוא לעולם לא יהיה מאושר. גם אם יתנו לאדם את כל העולם ומלואו, הוא גם לא יהיה מאושר. כל מה ... כיוון שאדם נהנה מהדואליות, באדם יש את כל הכוחות והוא רוצה ליישם אותם. אם האדם ישאל את עצמו בכנות, ממה אני יכול להיות
מרוצה בשלמות? הוא יראה שאין דבר כזה. אין אפילו דבר אחד בעולם שיהיה לו לאדם, והוא לא ירצה יותר כלום, אין מצב שהוא מאושר בשלמות. אז מה בעצם עושים? על האדם ללמוד לחבר את ... שהאדם צריך תמיד להביא את עצמו למצב, שגם הוא רוצה את הטוב יותר כי כך יש יותר אינטראקציה, וגם, בתוכו שלא ירצה כלום, שיהיה
מרוצה ממה שיש לו בשלמות, בו זמנית תוך כדי שהוא כן רוצה. ואיך מגיעים לזה? והתשובה היא המילה אמת, מהמקום הפשוט של האמת. בעולמנו יש גם נפרדות וגם אחדות וזה בא בהמון רבדים של ... בו זמנית, תוך כדי שהוא מבין ויודע שאין כל הבדל ביניהן, ועל כן הכל טוב. האדם מגיע בעצם למקום שאין לו כל רצון, ואז הוא
מרוצה באותה המידה, ואז הוא מגיע למקום שהוא שמח בשלמות. ...