... בין הנפרדות שלהם, לבין האחדות שלהם. כי
המקום והזמן וכל הנפרדות, הכל קיים, גם בתוך הכלום. וגם שם יש נפרדות מלאה ממש. אלא ששם למרות הנפרדות, הכל גם אחד ממש. ושם בשכל העליון, ... יש בה ישויות שהן אין סופיות בגודלן. כגון
המקום והזמן, שהגודל שלהם הוא אין סופי. והאדם לא יכול בבת אחת, לראות בעיני שכלו, את כל
המקום והזמן בראיה אחת. והאדם גם לא יכול לתפוש במחשבתו דבר והיפוכו בבת אחת. כגון לדוגמא, שהאדם לא יכול לחשוב על דבר שהוא בשלמות קיים, ... היא האין, והם ישות אחת ממש. כי היש נמצא
בתוך המקום והזמן, שמהותם, חסרה את הצורה שלהם, והיא כלום ממש, שהוא ההוויה של
המקום והזמן ושל כל מה שישנו
בתוך המקום והזמן. ויש מציאות אחת שמקיפה את הכל, ויש מצוי אחד ראשון, שקיומו מחוייב ושאין שום אפשרות, שהוא לא יהיה קיים. ולא מדובר על ... תמיד קיימת (המציאות, היא אינה היקום
והמקום והזמן. המציאות פירושו, הדבר שנמצא.
והמקום והזמן נמצאים בתוך המציאות, שקיימת גם בלעדיהם). וגם אם
אין מקום וזמן כלל, עדיין יש מציאות כלשהי. ואיך שלא נסתכל על העניין, יש דבר אחד שממלא את כל הדברים כולם, גם את המקום ואת הזמן. וממלא את המקום ואת הזמן, פירושו שהוא
לא תופס מקום וזמן, ושהוא בתוכם, בעומק, שהוא פנימי יותר מאשר הצורה שלהם. והדבר הזה, הוא גם מקיף את הכל. כי יש מציאות אחת, שבתוכה נמצא ... כי כאשר הכל חסר כל צורה שהיא, הרי
שאין זמן ומקום, והכל אחד ממש. ומהות כל הדברים, היא אחת ממש. שיש דבר אחד, שממלא ומקיף את הכל, שהוא המכנה המשותף הרחב ביותר של כל ...