... המדע ועוד. כפי שכבר ביארתי בהרחבה (כאן) אלוהים הוא המציאות עצמה שהייתה בטרם הופיע העולם /
המקום והזמן. אלוהים הוא ההעדר המוחלט של ה"יש" שהיה בטרם היו ציר הזמן ומרחב
המקום. וכפי שכבר ביארתי, מה שנדמה לאדם כ"כלום" זהו בכלל ה"שלם" והדבר הגדול ביותר שקיים. וכל היקום כולו הוא רק פחות מנקודה ... העולם. גם לפי סיפור בריאת העולם וגם לפי תאוריית המפץ הגדול, לדעת כולם היקום דהיינו, מרחב
המקום וציר הזמן לא היו קיימים מאז ומעולם. ז"א לדעת כולם, הייתה מציאות שלא היה בה זמן, והמציאות הזאת היא אלוהים שהוא מעל הזמן ומעבר
למקום. הוויכוח בין הבריאתנים לבין תאוריית האבולוציה הוא רק על התאריכים, אך על המהות כולם מסכימים. כמובן שהאמת היא אחת, ... ביארתי כאן. אך קיימת גם דעה פילוסופית נוספת שלישית שאינה מדעית ו/או דתית, שאומרת כי הזמן
והמקום היו קיימים כל הזמן וכי היקום עצמו בכלל לא נברא מעולם, אלא הוא היה קיים כל הזמן. בנוסף, תחושת הזמן עצמה גורמת לאדם ... להבין בשכלו מהי מציאות ללא זמן. כך שנדמה כאילו העולם בכלל לא נברא מעולם, דהיינו, הזמן
והמקום כל הזמן היו קיימים. נמצא כי יש 2 דעות מנוגדות. דעה 1 - בריאת העולם / המפץ הגדול, שטוענות כי
המקום והזמן נבראו יש מאין. דעה 2 - העולם קדמון, דהיינו,
המקום והזמן קיימים מאז ומעולם. אז מהי האמת? וכיצד היא משתקפת ב 2 הדעות ההפוכות? האמת היא ששתי הדעות נכונות בו זמנית. מצד האמת חווית הזמן
והמקום נוצרות בכל רגע מחדש. מצד האמת לאמיתה, כל רגע זאת בריאה חדשה ועולם חדש לגמרי. מצד האמת לא צריך יותר מאשר מחשבה אחת שנמשכת פחות מרגע אחד, כדי להכניס לתוכה את כל הזמן כולו וגם את
המקום כולו (ראה כאן). הגיל האמיתי של היקום כולו, הוא פחות מרגע אחד. היקום כולו נוצר כרגע כפי מה שהוא כרגע. הזמן עצמו מתהווה ... בכל רגע הזמן עצמו נוצר מחדש עם התחושה / רגש שאורכו הוא אין סופי לשני הכיוונים. גם מרחב
המקום עצמו הוא תחושה שיש לאדם. בפועל לא ממש צריך
מקום כדי להרגיש
מקום. לדוגמא, בחלום בשעת השינה האדם מרגיש
מקום, למרות שלא באמת קיים
המקום... לפחות הוא לא תופס
מקום יותר מאשר
המקום שתופסת המחשבה... בכל מקרה, המציאות מהווה ממהותה גם את התחושה של
המקום וגם את התחושה של הזמן בכל רגע מחדש. גם הזמן וגם
המקום אלו רק תחושות שונות שנגזרות מהמהות האחת של המציאות עצמה שמהווה אותם בכל רגע מחדש. אך קיימת גם נקודת מבט נוספת על הזמן ועל
המקום. זאת כמובן נקודת המבט של המציאות. מנקודת המבט של המציאות, הזמן
והמקום אינם קיימים כלל בשום רגע! ז"א מאחר שהמציאות היא זו שמהווה את הזמן ואת
המקום ממהות עצמה ממש, הרי שמנקודת המבט שלה הזמן
והמקום וכל מה שיש בהם, זאת המהות העצמית שלה ממש. ומצד המהות הכל נמצא באחדות גמורה, כך שמצד המהות אין הבדל בין שום
מקום לשום
מקום ובין שום זמן לשום זמן. מצד המהות של המציאות, גם אחרי בריאת העולם / הזמן
והמקום, עדיין גם עכשיו המצב זהה לחלוטין לזה שהיה לפני בריאת הזמן
והמקום. מצד המהות של המציאות שממנה עשויים תחושת הזמן
והמקום, מצד המהות האחת אין כרגע זמן
ומקום. ועכשיו נעבור לנקודת האמת בדעות המנוגדות לעיל: דעה 1 -
המקום והזמן נבראו. זה כמובן משקף את הרעיון הפשוט שמסביר שגם ה