... האדם מוגבלת. כגון לדוגמא שהאדם לא יכול להכיל בתוך מחשבה אחת שלו, את כל מרחב
המקום כולו, או את כל ציר הזמן, או את כל שרשרת הסיבה והתוצאה של כל האירועים שיש בעולם. דהיינו, יכולת ... שהם יוצרים את כל האירועים שיש בעולם, כולם גם מתרחשים ונמצאים בתוך מרחב
המקום. כי כל אירוע וכל דבר שקיים בעולם, הוא נמצא בתוך
מקום. ואפילו המחשבות של האדם, גם הן תופסות
מקום. וכל רגש / רצון / מחשבה וכיו"ב, גם הם תופסות
מקום. כי כל דבר הוא חלק קטן של משהו אחר גדול יותר ממנו. וגם המחשבות / רגשות של האדם, גם הם חלק מתוך משהו אחר גדול יותר, שהוא
המקום שלהם. כי המחשבות של האדם, נמצאות בתוך הדבר שהן חלק ממנו. וגם כל הרגשות שיש בעולם, וגם כל השכל ... וגם כל התודעות שיש בעולם, וגם כל הרעיונות שיש בעולם, כל הדברים האלו תופסים
מקום. כי כולם נמצאים בתוך הדבר שהם חלק ממנו, שהוא
המקום שלהם. ומאחר שכל האירועים וכל הדברים קיימים בתוך מרחב
מקום, לכן כדי להבין את הסיבה ואת התוצאה של כל האירועים, לשם כך יש להבין גם את מהותו של מרחב
המקום. כי אם לא היה מרחב
מקום ולא היה מרחב זמן, הרי שלא היו אירועים ולא היו סיבות ולא היו תוצאות. וא"כ קיומה של הסיבה הראשונה, תלוי בקיומם של הזמן ושל
המקום. וכדי לגלות את מהותה של הסיבה הראשונה, לשם כך יש להבין את מהותם של הזמן ושל
המקום. ויש כאן עוד רמת עומק נוספת, והיא כי גם
למקום וגם לזמן, גם להם יש סיבה. כי יש סיבה מדוע
המקום והזמן הם כפי מה שהם. כי מרחב
המקום ומימד הזמן, היו יכולים להיות אחרת ממה שהם. וזה בעצם אומר, שיש עוד סיבה אחרת שהיא נמצאת מחוץ למרחב
המקום ומחוץ לציר הזמן, שהיא הסיבה של מרחב
המקום ושל ציר הזמן, שבתוכם מתרחשים כל האירועים. וכדי לגלות את הסיבה הראשונה, לשם כך על האדם לגלות את הסיבה של מרחב הזמן ומרחב
המקום, שהיא נמצאת מחוץ ולפני קיומם של הזמן ושל
המקום. ויש כאן עוד רמת עומק יותר גדולה, והיא שגם הסיבה הראשונה של הזמן
והמקום, גם היא נמצאת בתוך ציר זמן ומרחב
מקום גדול עוד יותר. כי כאשר אנחנו אומרים שיש סיבה מחוץ לציר הזמן, והתוצאה שלה היא ציר הזמן, הרי ... שהאדם מגדיר אותה, גם אם היא תוגדר כסיבה מחוץ לכל ציר האירועים של הזמן ושל
המקום, הרי שתמיד היא עצמה תהיה חלק ממשהו אחר גדול עוד יותר. ומי שרוצה להבין את כל המציאות בשלמות כדי ...