... כוחות שונים, בדיוק כפי שיש לבני אדם. מצד האמת דהיינו, מצד נקודת מבטה של
המציאות, אין לבני אדם יותר כוח מאשר לכל חפץ דומם אחר, וגם לא תודעה עצמית יותר מאשר לכל חפץ אחר. הסיבה היחידה שבגללה נדמה ... עצמו ממש, למרות שהוא אולי לא מרגיש זאת. בכל מקרה, מנקודת מבטה של האמת של
המציאות, אין שום הבדל בין האדם לבין שום דבר אחר. מנקודת מבטה של
המציאות גם לדומם יש תודעה עצמית / רצון חופשי / בחירה חופשית וכולי, בדיוק כפי שיש לאדם. לא יותר ולא פחות. מנקודת מבטה של
המציאות, הכל אחד תמיד. הכל מתהווה על ידי מהות אחת, והמהות היא אחת תמיד. וניתן עוד נקודות למחשבה: האם תינוק שאינו מדבר, האם ... שלדומם שבתמונה יש תודעה אחרת מאשר לאדם שבתמונה? אז מדוע לחשוב כך לגבי
המציאות? אם האדם חושב שהתודעה שלו נמצאת בתוך החומר ממש, דהיינו, בתוך האטומים שמרכיבים את המוח / גוף שלו, הרי שאין שום סיבה ... שונים, הרי שמצד מהותם הכל אחד. בנוסף, אם העיניים של האדם היו רואות את
המציאות ברזולוציה גדולה יותר, דהיינו, כמו שמיקרוסקופ רואה את
המציאות, מה האדם היה חושב אז? האם הוא בכלל היה יודע להבחין היכן ה"אני" שלו מתחיל / מסתיים? יש כאן גם עניין נוסף. לאדם יותר ... בבת אחת. האמת היא שקיימת ישות אחת בלבד, דהיינו, "אני" אחד. ה"אני" הזה היא
המציאות עצמה ואפשר לקרוא לה גם אלוהים / נשמת העולם / הבורא וכיו"ב. ל"אני" האחד הזה יש מעין מחשבה שבתוכה נמצא כל היקום כולו. ... כל ציר הזמן כולו, כל מה שבתוך היקום כולו, הכל נמצא בתוך מעין מחשבה של
המציאות, שחושבת בכל רגע מחדש את כל היקום כולו כפי מה שהוא באותו הרגע. ה"אני" האחד הזה מהווה את כל מה שקיים, ממהותו העצמית ... מבין את המהות שמהווה אותו ואת היקום כולו בכל רגע מחדש. מנקודת המבט של
המציאות עצמה, אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. מנקודת המבט של האמת, קיימת רק ישות אחת שהיא ה"אני" היחיד שמהווה את הכל. ה"אני" הזה הוא ישות נצחית, הוא מעולם היה קיים ולעולם יהיה קיים, כי הוא
המציאות עצמה / אלוהים... בכל רגע ורגע, ה"אני" הזה חושב את
המציאות כפי מה שהיא באותו הרגע. הסיבה של כל הסיבות היא ה"אני" הזה שחושב את
המציאות בכל רגע. הרצון של ה"אני" הזה, בא לידי ביטוי בחוקי הפיזיקה ובכל הפעולות שמתרחשות בכל רגע. שורש המחשבות של האדם, שורש הרגשות, שורש הרצונות, השורש של כל
המציאות כולה, הוא הרצון של ה"אני" היחיד שמהווה את הכל ושבתוכו ובתוך מהותו הכל נמצא. בדיוק כפי שבשעת החלום כל מרחב המקום כולו ... בתוך ה"אני" שחושב אותו, כך גם כל מרחב המקום כולו נמצא בתוך מעין מחשבה של
המציאות. כל הדברים השונים שקיימים בתוך
המציאות, כולם מתהווים ממהותה של
המציאות. המציאות היא ה"שלם" שמהווה את כל היקום כולו בכל רגע מחדש. המהות של
המציאות, היא השילוב של כל הדברים שיכולים להימצא בתוכה בבת אחת, במקום אחד, וברגע אחד. מהי המהות של
המציאות שמהווה את הכל? מהי מהותו של ה"שלם"? תשובה: אם ניקח את הפוטנציאל האין סופי ואת אין סוף האפשרויות השונות שקיימות
במציאות, ונאחד את כולן לפחות מרגע אחד בודד, ולפחות מנקודה אחת קטנה של מקום, גם אז נראה רק השתקפות חלקית של המהות המלאה של ... יחד עם זאת, ככל שהאדם מבין טוב יותר את המהות של הדברים שנמצאים בתוך
המציאות, כך הוא מבין טוב יותר את המהות של
המציאות עצמה שמהווה את הכל. אם ברצונו של האדם להבין את ה"אני" שחושב את
המציאות, לשם כך עליו לנסות להבין את הדברים שאותם חושב אותו "אני", דהיינו, להבין את
המציאות עצמה. ככל שהאדם מבין טוב יותר את מה שיש בתוך
המציאות, כך הוא מבין טוב יותר את
המציאות. המציאות חושבת את היקום בכל רגע מחדש. כשם שכאשר אדם מפסיק לחלום באותו הרגע כל מה שהיה באותו החלום הכל נעלם, כך גם אם לרגע אחד ה"אני" היחיד /
המציאות / אלוהים יפסיק לחשוב את היקום, יפסיק לרצות את קיומו של היקום, הרי שבאותו הרגע כל מה שקיים בתוך היקום יחזור למה שהוא ... רוצה, "אני" עשיתי וכולי, הכוונה האמיתית היא: ה"אני" האמיתי שלי, דהיינו,
המציאות עצמה שחושבת את היקום כולו. מצד האמת כל מה שקורה לאדם, וכל מה שקורה בכלל, זה הכל רצון עצמי של האדם עצמו. כי ה"אני" ... גם זה עצמו התהוות מחודשת בכל רגע מחדש של הרצון של ה"אני" העליון של
המציאות כולה. ועכשיו נחזור לעניין עבודת האלילים / אמונה באלוהים / המדע. נקודת האמת של עבודת האלילים היא שהיא מזכירה לאדם ... דבר שקיים, היא התגלות של אלוהים. ז"א קיים אלוהים אחד, ישות אחת, מהות אחת,
מציאות אחת, שכל מה שקיים, הוא התהוות וצורות שונות / בגדים שונים של הישות האחת. מצד האמת הפסל קדוש בדיוק כמו כל דבר אחר. אלא ...