תקציר⬅ ... וחולמת חלום, בחלום בא פתאום הזאב לכיפה אדומה ורוצה לטרוף אותה, והיא מפחדת, נכון? ואז אומרים לה, זה לא אמיתי, את חולמת שהוא רוצה לטרוף אותך. את בכלל ישנה במיטה. אני רוצה לשנות לך את החוויה שאלה: אתה יכול לתת משל אחר חוץ מהחלום. אליעד: למה חלום? זה
מציאות בתוך
מציאות. למשל אתה נכנס לסימולטור של
מציאות מדומה, ואז יורים עליך ואתה חווה את הכל, ואז אם אתה נכנס לזה יותר מדי חזק, אומרים לך, שים לב, זה רק משחק. למשל שאתה רואה טלוויזיה, ורואים את הסצנה, ושואלים איך השחקן לא מפחד? אבל הוא לא מפחד כי זה משחק. זה משחק אז איך הוא יפחד? שאלה: אני רוצה להבין משהו. אליעד: כשאת הצגת את עצמך, אמרת אני ... את הקונפליקט בין הרגשות כדבר רע. מה כל כך רע לך שאת רוצה לעשות משהו אחד ועושה משהו אחר? מה רע לך בזה שרע לך? את יכולה להסתכל על הדברים גם מכיוון אחר. את למעשה נמצאת כרגע במלחמה, ויש לך אויבים שעומדים נגדך, ואת לא נהנית מזה שהם מפריעים לך. גם לי יש
מציאות כמו שלך, אבל לי זה בסדר. אני לא סובל מזה. מה רע בכאב? שאלה: כי זה מפריע לי. אליעד: אז מה אם זה מפריע לך? את יודעת למה יש לך הרגשת חסר, רק מסיבה אחת, כי את משקרת את עצמך. את אומרת דברים שאת לא בטוחה בהם. כמו שאמרת, אם היית חווה את מה שאני חוויתי, לא היית מדבר כך. האם את בטוחה בזה? לא, אז זה ... של זיכרון במוח. יש לך בראש אלף תמונות והתמונות גורמות לך לחשוב שאתה חתכת. אבל אתה צריך להיות איש אמת, אתה עומד מול הפרוסה ושואל את עצמך, למה הפרוסה חתוכה? אתה תגיד, אני לפני רגע חתכתי אותה. שאלה, האם זה שלפני רגע חתכת אותה, האם זה באמת מחייב את
המציאות שברגע זה תהיה פה פרוסה חתוכה? האם אתה מסכים איתי שאם אלוהים ירצה, אתה יכול להיות בחדר אחר, והפרוסה תהפך לבטון? כי יש אין סוף אפשרויות, הכל יכול להיות. כשאתה רואה את הפרוסה חתוכה בסוף, למה כרגע היא חתוכה? נכון שאתה חושב שמקודם חתכת אותה, אבל למה כרגע היא חתוכה? זה לא קשור לרגע הקודם, הרגע ... כי הוא לא מחייב. תיצמד לאמת שלך, האם זה שיש פה תקרה, זה מחייב שבעוד שנייה תהיה פה תקרה? לא, יש משהו שאתה בטוח שיקרה ברגע הבא? לא, אז זה אומר ששום דבר לא מחויב. אתה למשל יושב עכשיו על הכסא, ואתה חושב שזה בגלל שבאת. אבל זה לא בגלל שבאת, אנחנו עכשיו
במציאות חדשה בכלל. שאלה: איך זה שעניתי שאני יודע שאין דבר שמחייב את הרגע הזה, ואני לא חווה בזה. אליעד: כי אתה לא מתבונן בזה. אם תתבונן תראה שיהיה לך הרבה יותר טוב. אתה לא מספיק מתבונן בזה, ולכן אתה לא בטוח בזה. אם תתבונן תראה את
המציאות כאילו כל הזמן בועות עולות ויורדות. שאלה: שמתי לב שהסיבה שהאדם נאחז זה בגלל הפחד אליעד: אתה לא יכול לדעת מה הסיבה. אפשר לשאול למה יש לו פחד. למה האדם נאחז? כי הוא מפחד, ולמה הוא מפחד? כי הוא מגדיר, ולמה הוא מגדיר? כי הוא בחר, ולמה הוא בחר? זה שקר להגיד שאתה יודע מה הסיבה כי תמיד יש עוד למה. ... ואולי נכנס בך שד וגורם לך לחשוב שזה הבית שלך. אני לא נעול שיש אני, שגר שם, כרגע התודעה שלי חווה שאני גר שם, ולכן אני הולך לשם. אבל זה לא שאני בטוח שאני גר שם, מה זה גר שם? כרגע אני חווה שזה שייך לי, לא מעבר לכך. זה כמו שאתה הולך בתוך חלום וחווה את
המציאות, שכול רגע חדש. שאלה: אם
המציאות מתהווה כל שנייה... אליעד: רגע, אל תשאירי ספקות, האם היא באמת מתהווה כל רגע מחדש? קודם את צריכה להיות בטוחה בזה, אל תשאירי ספק, אל תרוצי לשאלה הבאה. האם היא מתהווה כל שנייה? ואולי לא, מדוע את יושבת? האם זה מחויב שתשבי? לא, מה עכשיו גורם לך לשבת? שאלה: כי משהו גורם לי לשבת. אליעד: האם את בטוחה ... שאלה: אני רוצה לשאול, מה זה יושב? אליעד: אי אפשר לתת תשובה לשאלה, כי לכל תשובה שניתן אפשר לשאול למה נוסף. אז נמשיך מכאן, איך נפרק את השאלה, אני יושב, האני יושב, זה לבוש של משהו בסיסי יותר, יש משהו שבלעדיו לא היה אני יושב, במה תלוי קיומו של האני?
המציאות, העולם, הקיום, המקום והזמן. אם לא הייתה ישות אז גם אתה לא היית ישנו. ולכן צריך לשאול, מה זה, מה שישנו? כששואלים מי אני, אתה זה משהו שקיים, אז צריך לשאול, מה זה קיום? אני זה צורה, זה יש, אז צריך להבין מה זה יש. אני זה משהו שישנו, אז מה זה ישנו? אני מורכב משניים, אני זה יש, בצורה של אני. קיום ... והאין זה אחד, שנראה בצורה של יש, שמלובש באני שיושב על כסא. אתה כרגע יושב על כסא, אבל גם יש ואין בו זמנית. אתה גם נמצא במקום שאין יושב יותר מאשר הולך. שאלה: אני לא מבינה איך היש והאין זה אחד אליעד: מה זה יש? משהו שישנו, האם היש הוא סך כל מה שקיים
במציאות? לא, יש גם אין. אם יש לך מושג מה זה יש, אז זה אומר שיש לו ההפך וזה אין. שאלה: למשל כוס, הכוס זה יש אבל איפה האין? אליעד: את מבינה מה זה, יש כוס? כן. את יודעת למה את מבינה למה יש כוס? כי את מבינה למה אין כוס. המשמעות של היש היא בגלל שיש לו ההפך, אין. ולפני היש והאין זה האחד. אבל זאת לא ההבנה הסופית, יש להבין שהיש והאין מולבש גם על הנפרד. שאלה: אז למה יש ואין זה אחד? אליעד: יש
מציאות, את מסכינה שיש בה דברים שישנם ודברים שאינם. אם נלך כמה צעדים אחורה, אז על כל מה שקיים נקרא לו יש, ועל מה שלא קיים נקרא לו אין. ואז תדמייני
מציאות שיש בה יש, אבל גם אין. לפני היש והאין יש אחד שבו אין הבדל בין היש והאין, ומתוכו יצאו היש והאין. האחד הוא היש והאין בו זמנית. הוא הראשון שכולל את הכל. הדו שיח הזה עוזר בסיטואציות יום יומיות, שכאשר אתה רואה נפרדות, אתה מטיל בה ספק, ואז אתה רואה את זה כדבר אחד, בדרגות מסוימות, עד שבסוף תראה הכל ... דברים אחרים. ואם תביני למה את יושבת את לא תחווי סבל. תחווי שזה אחד עם כל הצורות האחרות. אם את מגיעה למצב של אין תשובה, את חופרת וחופרת ולא מבינה, תגידי לעצמך, או קי אין תשובה, אבל אני חייבת לדעת למה אין תשובה. למה אני לא מבינה? הדרך היחידה להבין את
המציאות זה לחשוב שיש ואין זה אחד. השורש של אי ההבנה זה שמצד אחד אתה מבין שיש, ומצד שני יש אין, יש סיבה ואין סיבה. אתה צריך להביא את עצמך למצב שתבין למה אתה לא מבין. הבנתי למה אני לא מבין כי אני מבין שזה ככה וזה גם הפוך. וכאשר תבין למה אתה לא מבין, אז תבין שזה אחד, ואז תבין הכל. איך תבין? תשאל, מה אני לא מבין? מה האמת
במציאות ולמה אני לא מבין אותה. ובנימה אופטימית זו, אם תתעקש למה אתה לא מבין, אז תבין, ואז לא נצטרך להמשיך בפעם הבאה. ... ⬅לצפייה בהרצאה בנושא
מציאות - לחץ כאן...