... מרגיש רע, כאשר
המציאות נוגדת את רצונו. כי כאשר
המציאות כרצונו של האדם, הרי שטוב לאדם. וכאשר יש התנגדות, בין
המציאות לבין הרצון של האדם, על ידי זה נוצר רע. כי אין האדם מרגיש רע, אא"כ
המציאות אינה כרצונו. והאדם, מפחד להרגיש רע. כי האדם, לא מפחד להרגיש טוב, אלא האדם מפחד רק מפני הרע. והרע יכול להיות קיים, רק כאשר יש לאדם רצון מוגדר,
שהמציאות תהיה כך או אחרת. כי מצד
המציאות, יש אין סוף אפשרויות, כיצד היא יכולה להיות בכל רגע ורגע. כי הפוטנציאל של
המציאות, דהיינו, כמות האפשרויות של
המציאות, היא אין סופית. ובכל רגע ורגע, האדם חווה אפשרות אחרת של
המציאות, מתוך אין סוף אפשרויות אפשריות של
המציאות. והסיכוי שהאדם ירגיש רע, הוא כפי רמת ההגדרה של האדם, את מה שהוא בדיוק רוצה. כי יש אין סוף אפשרויות כיצד תהיה
המציאות. ויש אין סוף אפשרויות, מה האדם יכול לרצות שיקרה. וככל שהאדם מגדיר טוב יותר, מה בדיוק הוא רוצה שיקרה, כך גם גדל הסיכוי, שלא יקרה בדיוק מה שהוא רוצה שיקרה. ... הפחד והחרדה, מכך
שהמציאות לא תהיה בדיוק כפי מה שהוא רוצה. ולא נכנס כאן לשאלה, האם ומתי האדם צריך להגדיר את מה שהוא רוצה או לא, אבל כן נחדד כאן את העובדה הברורה ביותר, והיא, שככל ... בצורה מפורטת יותר,
שהמציאות תהיה בדיוק כך ולא אחרת, כך גם גדל הסיכוי
שהמציאות לא תהיה בדיוק כפי מה שהאדם רוצה. דהיינו, גדל הסיכוי שהאדם ירגיש רע. כי ככל
שהמציאות שונה מהרצון של האדם, כך רע יותר לאדם. וממילא זה אומר, שגדלים גם הפחד והחרדה של האדם, מכך שהוא ירגיש רע. ויש כאלו שמאמינים, שככל שהם יגדירו לעצמם טוב יותר, מה ... כך גדל הסיכוי
שהמציאות תהיה שונה ממה שהוא בדיוק רוצה. וממילא גדל הסיכוי לכך שהאדם ירגיש רע, וממילא גם גדל הפחד של האדם, מכך שהוא ירגיש רע. ונחדד, כי כדי שהפחד יגדל מעצם זה שהרצון ... גם ההבנה של האדם,
שהמציאות יכולה להיות לא בדיוק כפי מה שהוא רוצה. כי אם האדם מגדיר בדיוק מה הוא רוצה, ולא מודע לכך שזה מגדיל את הסיכוי, לכך
שהמציאות לא תהיה כרצונו, אז הפחד של האדם לא גדל. והפחד של האדם גדל, כאשר האדם פתאום מבין, שככל שהרצונות שלו יותר מוגדרים, כך גדל הסיכוי
שהמציאות לא תהיה כרצונו. ואלו הם חוקי המשחק, שככל שיש יותר הגדרות של טוב ורע, וככל שהטוב של האדם יותר מוגדר, דהיינו, ככל שהאדם מגדיר טוב יותר מה טוב עבורו, כך גדל ... ואת החרדה שלו, מכך
שהמציאות לא תהיה כרצונו, ושהוא יתאכזב. וכאשר אין ציפייה, אין אכזבה וגם אין סיפוק. וכאשר אין טוב ורע, אין עצב ואין שמחה. וככל שיש יותר הגדרה של טוב ורע, כך יש יותר ...