...
המציאות, שהופך למחוייב
המציאות - להפוך את האפשרי למחוייב ואת המחוייב לאפשרי כי יש את אפשרי
המציאות ויש גם את מחוייב
המציאות. ואפשרי
המציאות, פירושו, כל דבר שקיומו הוא רק אפשרי, מאחר שקיימת האפשרות שהוא לא יהיה קיים. וכל דבר, קיומו הוא רק אפשרי
המציאות. כי כל דבר שקיים, תמיד יש את האפשרות, ... להיות קיים שום דבר אחר מבלעדיו. ומאחר שתמיד קיים עוד דבר אחר, הרי ששום דבר, קיומו הוא לא מחוייב, אלא רק אפשרי בלבד. וא"כ מהו הדבר, שקיומו הוא מחוייב
המציאות, ומה מחוייב שיהיה קיים? תשובה: שום דבר. ... וכל דבר בעולם, תמיד ניתן לשאול, אולי ההפך שלו הוא הנכון?! וכאשר האדם חושב על איזה דבר, וכאשר האדם מבין איזה דבר, הרי שכל ההבנות של האדם, הן רק אפשרי
המציאות, אך אף אחת מהן, היא אינה מחוייבת
המציאות. כי כל אמת שאליה מגיע האדם, תמיד ניתן ... שהוא אינו נכון באופן מוחלט, על ידי זה, האדם משחרר את כל האחיזה שלו בכל הצורות השונות, והאדם אוחז בשום דבר. כי כל מחשבה שיש לאדם, אמיתותה היא רק אפשרי
המציאות. כי יכול להיות שהיא אמת, ויכול להיות ... עם שום דבר אפשרי, דהיינו, כאשר האדם נותן 100% מעצמו, ובכל כוחו הוא מחפש את המוחלט, ולא נאחז בשום דבר שהוא רק אפשרי, על ידי זה ממילא האדם מתחבר למחוייב
המציאות. עד שאפילו קיומו הנפרד של האדם, גם הוא נעלם לגמרי. כי גם קיומו של האדם, הוא רק אפשרי
המציאות. כי הוא אפשרי, רק כאשר יש הפרדה בין ... מחשבה, ניתן לחשוב על מחשבה אחרת, ששונה ונפרדת ממנה. ולכן, שום מחשבה, קיומה אינו מוכרח, אלא רק אפשרי בלבד. וכאשר האדם לא חושב על שום דבר שהוא רק אפשרי
המציאות להיות אמת, אלא הוא מחוייב
המציאות להיות אמת, על ידי זה האדם מתאחד עם "שום דבר", שרק הוא מחוייב
המציאות. ובפועל, מי שרוצה להתאחד עם
המציאות, צריך לשים לב לכך, שהוא לא מאמין כלל, ושאין לו שום אמונה כלל. כי האמונה אפשרית, רק בדבר שקיומו הוא אפשרי בלבד. כי כאשר דבר, יכול להיות נכון ויכול גם לא להיות נכון, דהיינו, אפשרי
המציאות בלבד, אז שייך להאמין שהדבר הזה הוא אכן ... שום אמונה כלל. וכל הזדהות של האדם, היא אמונה. כי האדם מזדהה ומתייחס אל הדבר האפשרי, כאילו הוא היה מחוייב. ובלי אמונה, לא היה ניתן להתייחס אל אפשרי
המציאות, כאל מחוייב
המציאות. והאמונה, היא מאפשרת להתייחס אל האפשרי, ... וכאשר האדם שומע לדוגמא איזה משפט, והאדם מאמין שהפירוש שהוא מבין את המשפט הזה, הוא אכן האמת. והאדם שוכח, שבאמת הפירוש שהוא מבין את הדבר, הוא רק אפשרי
המציאות בלבד להיות נכון, אך לא מחוייב שהוא אכן ... נפרדות של טוב ורע. כי כאשר האדם לא מזדהה עם שום דבר שקיומו הוא רק אפשרי בלבד, על ידי זה אין שום קיום לשום צורה נפרדת. כי שום צורה, קיומה אינו מחוייב
המציאות. כי קיים, גם ההעדר שלה. ורק במהות
המציאות, שאין שם שום צורה כלל, אלא רק הוויה ... יהיה קיים, על ידי זה האדם לא מזדהה עם שום דבר. או במילים אחרות, האדם מזדהה עם "שום דבר". ובכלום / שום דבר, אין טוב ורע. אך כאשר האדם מזדהה עם אפשרי
המציאות והופך אותו למחוייב, על ידי זה נוצרת ... לקיומן של ישויות שונות, שקיומן אינו מחוייב אלא רק אפשרי בלבד. ואז יש אפשרות של טוב ושל רע. כגון לדוגמא, אדם, שמבחינתו, כדי שהוא יהיה מאושר, מחוייב
המציאות שהוא יהיה בריא. שמצד האמת, הבריאות של האדם, היא דבר שקיומו הוא רק אפשרי
המציאות בלבד. שאפשרי שהאדם יהיה בריא, ואפשרי גם, שהאדם לא יהיה בריא. כי לא מחוייב
המציאות, שהאדם תמיד יהיה בריא. והאושר של האדם, ... האדם הופך את האפשרי למחוייב, דהיינו, כאשר האדם מתייחס אל המצב הבריאותי שלו, שהוא רק אפשרי, כאל דבר שהוא מחוייב. דהיינו, כאשר האדם חושב לעצמו, שמחוייב
המציאות שהוא יהיה בריא, ושמחוייב
המציאות שהוא יהיה בריא, כדי שהוא יהיה מאושר, ... כי רע, הוא כאשר האדם רוצה באופן מחוייב, שיקרה דבר שקיומו הוא רק אפשרי. כגון, כאשר האדם רוצה להיות בריא, דווקא באופן מחוייב. למרות שבאמת, לא מחוייב
המציאות שהוא יהיה בריא, אלא זו רק אפשרות בלבד. וכאשר האדם מתעקש,
שהמציאות תהיה דווקא כרצונו, על ידי זה נוצר סבל. ...