... כי רק כך הוא יכול לעזור לו. כגון לדוגמא, ילד
שמפחד ממפלצת שיש מתחת למיטה שלו. שהאפשרות הראשונה היא, שההורה לא יזדהה עם הפחד של הילד. וישלול מכל וכל את קיומה של המפלצת מתחת ... גם באופן כללי. כי גם באופן כללי, נניח שבן אדם
מפחד שיפטרו אותו. אפשרות ראשונה היא, להזדהות עם הפחד שלו מהפיטורים, ולהציע לו מה לעשות כדי שלא יפטרו אותו. והאפשרות השנייה היא, ... בשום פנים ואופן, עם הפחד של האדם. וכאשר האדם
מפחד, צריך לעקור את הפחד בשורשו. כגון לדוגמא, שאם הילד
מפחד ממפלצת מתחת למיטה שלו, אסור להזדהות בשום פנים ואופן, עם הרעיון ועם האפשרות שאולי יש מפלצת מתחת למיטה של הילד. כי אם מזדהים ... עם האפשרות שיש מפלצת מתחת למיטה שלו. ואם האדם
מפחד ממשהו, אסור לתת לו עצות איך להתמודד עם הדבר שהוא
מפחד ממנו, כי הן הסכמה שבשתיקה, לכך שאכן הפחד הוא ראוי, והעצות מחזקות אצל האדם את הפחד שלו. וצריך לשלול מכל וכל את הפחד של האדם ... ובמאמר מוסגר נאמר, שיש התמודדות עם ילד
שמפחד מכך ש בפועל יש עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, ויש ילד
שמפחד מכך ש אולי תהיה מפלצת מתחת למיטה שלו. והרבה יותר קל לשכנע את האדם, שאין עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, מאשר לשכנע את האדם, שלא ... להכיל את המחשבה, שגם אם יקרה לו הדבר הרע שהוא
מפחד ממנו, גם אז לא יקרה לו שום דבר רע מבחינה אובייקטיבית. כי המחשבה הזאת, היא שכל מאוד מאוד גדול. שהיא מצריכה מהאדם לחשוב את ... שלא יפחד מכך שיקרה לו הדבר הרע, שממנו הוא
מפחד, כאשר עושים את הדבר הזה, מצד אחד זה הדבר הטוב ביותר. כי הוא לא נותן שום מקום לפחד של האדם כלל. והוא שולל מהשורש את המחשבה של ... ולהקטין את הפחד של האדם. כגון לדוגמא, הילד
שמפחד מהמפלצת. שאם ננסה לשכנע את הילד, שאפילו לא יכולה להיות מפלצת מתחת למיטה שלו, לא בטוח שהילד יצליח להשתכנע בכך. ושאם ננסה ... הוא, שהיא יותר קלה להבנה אצל האדם, שהוא כן
מפחד מהדבר שנראה לו כרע. ולכן, השיטה הטובה ביותר היא, לומר תמיד את האמת כולה במלואה. דהיינו, מצד אחד לומר תמיד את האמת המוחלטת, ... להגיע למצב שהוא באמת יחווה את כל הרע שהוא
מפחד ממנו, כמשהו יחסי בלבד. ומצד שני, בו זמנית להסביר לאדם, שגם מבחינה יחסית שבה כן יש טוב ורע, ושבה כן אולי יכול לקרות לו דבר ...