... שאתה לא אומר לו באופן ישיר שהמוצר שלך הוא מוצר טוב כמסר גלוי, אלא אתה באופן עקיף, אומר לו שהמוצר שלך הוא מוצר טוב
כמסר סמוי. ואתה עושה את זה, כאילו בדרך אגב וכאילו בצורה תמימה, בתוך סיפור אחר כלשהו. וזה כמובן הרעיון הבסיסי והמבנה הבסיסי של טכניקת השכנוע הזאת, שאומר, אתה לא חייב ... מתקדמות שונות, כיצד באפשרותך לעשות זאת בצורה כמה שיותר מוצלחת. והנקודה הראשונה שאבאר, היא שצריך לשים לב, עד כמה
המסר הסמוי שלך, עד כמה הוא באמת סמוי ועד כמה הוא באמת גלוי. ז"א שלפעמים
המסר הסמוי שלך, הוא יותר מידי סמוי. ולפעמים
המסר הסמוי שאתה רוצה לשתול אותו בתת ההכרה של האדם האחר, הוא יותר מידי סמוי בתוך הסיפור שלך. והשומע כמעט ולא שם לב לכך שהזכרת את
המסר הסמוי שלך. ולכן עליך לשים לב לכך,
שהמסר הסמוי שלך, שהוא לא יותר מידי סמוי בתוך הסיפור שלך. שזה כמובן אומר, שברמה העקרונית, ככל
שהמסר הסמוי שלך הוא יהיה יותר מסר גלוי, כך בעצם אתה מגדיל את הסיכוי לכך שהאדם השני, באמת ישים לב למסר שלך ושלא יהיה מצב
שהמסר הסמוי שלך, נשאר סמוי ושהוא נעלם בתוך הסיפור הכללי. כגון לדוגמא, כאשר אתה חוזר ומשלב את
המסר הסמוי שלך כמה פעמים בתוך הסיפור, שאז המסר הופך להיות יותר מסר גלוי ופחות
מסר סמוי. וכמובן שצריך לשים לב,
שהמסר הסמוי, עדיין נשאר
מסר סמוי, ושהוא לא הופך להיות מסר גלוי ומאבד את היתרון שיש בהעברת
מסר סמוי. ובפועל, קיימת עוד אפשרות כיצד באפשרותך להציג
מסר סמוי בצורה גלויה, ושעדיין הוא יישאר
מסר סמוי. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מציג את
המסר הסמוי בצורה כזאת, שהיא הכרחית לצורך הבנת הסיפור עצמו. דהיינו, שאתה מציג את
המסר הסמוי שלך בצורה כזו, שבה הבנת הסיפור התמים שלך בפני עצמו, תלויה בהבנת ובתשומת לב
למסר הסמוי שלך. ז"א שאתה לא חייב להזכיר את
המסר הסמוי שלך מספר פעמים בתוך הסיפור עצמו, כדי לגרום לו להיות יותר גלוי. אלא מספיק שתספר לאדם השני סיפור, שכדי שהוא יבין אותו, לשם כך הוא יהיה חייב לשים לב
למסר הסמוי שלך. דהיינו, בפועל עליך לקחת את
המסר הסמוי שלך, ולבנות סביבו סיפור, שאפשר להבין את הסיפור הזה, רק כאשר השומע מסכים עם הנחת היסוד של
המסר הסמוי שאתה משלב בתוך הסיפור. דהיינו, אתה הופך את
המסר הסמוי, למסר מחוייב, ולא רק למסר אפשרי בלבד. כי יש שני סוגים של מסרים סמויים. יש מסרים סמויים מחוייבים ויש מסרים סמויים אפשריים. ומסרים סמויים אפשריים, פירושו
שהמסר הסמוי שלך נשתל בתוך הסיפור, אבל הוא לא הכרחי לצורך הבנת הסיפור. ז"א שאפשרי שהאדם יבין את הסיפור / את רוב ככל הסיפור / יחשוב שהוא מבין את הסיפור, גם בלי לשים לב וגם בלי להסכים עם המסר שלך. אבל יש גם מסרים סמויים מחוייבים. שפירושו,
שהמסר הסמוי שלך משולב בסיפור בצורה כזו, שכדי שהאדם יבין את הסיפור שלך, לשם כך הוא חייב לשים לב
למסר הסמוי שלך, שהוא מוזכר בצורה עקיפה בתוך הסיפור. והוא גם חייב להסכים לכך
שהמסר הסמוי שלך הוא אכן אמת, כהנחת יסוד לצורך הבנת הסיפור שלך. דהיינו,
שהמסר הסמוי שלך, משולב בסיפור בתור הנחת יסוד מחוייבת, לצורך הבנת הסיפור ולצורך אמיתות הסיפור. ולא רק כהנחת יסוד אפשרית, בצורה שבה המסר שלך כאילו סתם "זרוק" בתוך הסיפור כדרך אגב בלבד. ועדיין, בכל מקרה המסר שלך מועבר
כמסר סמוי בצורה עקיפה, כי הוא רק הנחת יסוד של סיפור אחר, שהוא מרכז תשומת הלב של השומע. ועכשיו אבאר עוד רמת עומק נוספת, והיא, שאם ברצונך לגרום למישהו להאמין לך, לשם כך עליך לשלב את
המסר הסמוי שלך, בתוך סיפור שאתה יודע מראש, שהשומע חושב שהסיפור שלך הוא אכן אמת, גם בלי זה שתספר לו את הסיפור. ז"א קח משהו שאתה יודע שהשומע שלך כבר יודע אותו ושהוא ...