... (כאן) אלוהים הוא המציאות עצמה שהייתה בטרם הופיע העולם /
המקום והזמן. אלוהים הוא ההעדר המוחלט של ה"יש" שהיה בטרם היו
ציר הזמן ומרחב המקום. וכפי שכבר ביארתי, מה שנדמה לאדם כ"כלום" זהו בכלל ה"שלם" והדבר הגדול ביותר שקיים. וכל היקום כולו הוא רק פחות מנקודה אחת ביחס לכלום שהוא ה"שלם" ... תאוריית המפץ הגדול, לדעת כולם היקום דהיינו, מרחב המקום
וציר הזמן לא היו קיימים מאז ומעולם. ז"א לדעת כולם, הייתה מציאות שלא היה בה זמן, והמציאות הזאת היא אלוהים שהוא
מעל הזמן ומעבר למקום. הוויכוח בין הבריאתנים לבין תאוריית האבולוציה הוא רק על התאריכים, אך על המהות כולם מסכימים. כמובן שהאמת היא אחת, והאמת היא שהזמן עצמו נוצר בכל רגע ... פילוסופית נוספת שלישית שאינה מדעית ו/או דתית, שאומרת כי
הזמן והמקום היו קיימים כל הזמן וכי היקום עצמו בכלל לא נברא מעולם, אלא הוא היה קיים כל הזמן. בנוסף,
תחושת הזמן עצמה גורמת לאדם להרגיש כי הזמן היה קיים כל הזמן, מאחר שהאדם אינו מסוגל להבין בשכלו מהי מציאות ללא זמן. כך שנדמה כאילו העולם בכלל לא נברא מעולם, דהיינו,
הזמן והמקום כל הזמן היו קיימים. נמצא כי יש 2 דעות מנוגדות. דעה 1 - בריאת העולם / המפץ הגדול, שטוענות כי
המקום והזמן נבראו יש מאין. דעה 2 - העולם קדמון, דהיינו,
המקום והזמן קיימים מאז ומעולם. אז מהי האמת? וכיצד היא משתקפת ב 2 הדעות ההפוכות? האמת היא ששתי הדעות נכונות בו זמנית. מצד האמת
חווית הזמן והמקום נוצרות בכל רגע מחדש. מצד האמת לאמיתה, כל רגע זאת בריאה חדשה ועולם חדש לגמרי. מצד האמת לא צריך יותר מאשר מחשבה אחת שנמשכת פחות מרגע אחד, כדי להכניס ... את העניין הזה עוד יותר. קיימות 2 נקודות מבט שונות על
ציר הזמן. נקודת מבט של האדם מתוך
ציר הזמן ונקודת מבט של המציאות אל תוך
ציר הזמן שבתוכה. מנקודת המבט של האדם שנמצא בתוך
ציר הזמן, מנקודת המבט שלו הזמן קיים מאז ומעולם וגודלו הוא אין סופי. מנקודת המבט של האדם שנמצא בתוך הזמן, הזמן עצמו אורכו נדמה כאין סופי לשני הצדדים, דהיינו, עבר ועתיד. ... התחושה של המקום וגם את התחושה של הזמן בכל רגע מחדש. גם
הזמן וגם המקום אלו רק תחושות שונות שנגזרות מהמהות האחת של המציאות עצמה שמהווה אותם בכל רגע מחדש. אך קיימת גם נקודת מבט נוספת על הזמן ועל המקום. זאת כמובן נקודת המבט של המציאות. מנקודת המבט של המציאות,
הזמן והמקום אינם קיימים כלל בשום רגע! ז"א מאחר שהמציאות היא זו שמהווה את
הזמן ואת המקום ממהות עצמה ממש, הרי שמנקודת המבט שלה
הזמן והמקום וכל מה שיש בהם, זאת המהות העצמית שלה ממש. ומצד המהות הכל נמצא באחדות גמורה, כך שמצד המהות אין הבדל בין שום מקום לשום מקום ובין שום זמן לשום זמן. מצד המהות של המציאות, גם אחרי בריאת העולם /
הזמן והמקום, עדיין גם עכשיו המצב זהה לחלוטין לזה שהיה לפני בריאת
הזמן והמקום. מצד המהות של המציאות שממנה עשויים
תחושת הזמן והמקום, מצד המהות האחת אין כרגע
זמן ומקום. ועכשיו נעבור לנקודת האמת בדעות המנוגדות לעיל: דעה 1 -
המקום והזמן נבראו. זה כמובן משקף את הרעיון הפשוט שמסביר שגם המקום וגם הזמן הם מתהווים על ידי משהו חיצוני להם. המקום הוא סוג של תחושה / ישות / הוויה וגם הזמן הוא סוג של ... רגע מחדש על ידי המציאות כנ"ל. ויש גם את הצד השני שאומר
שהזמן והמקום נצחיים. נקודת האמת היא כי באמת מצד המהות האמיתית של
הזמן והמקום, הרי שהם בכלל נמצאים באחדות גמורה עם הבורא דהיינו, המהות הנצחית של המציאות, כך שמצד האמת שניהם באמת נצחיים, מצד המהות הנצחית שלהם. כאשר האדם אומר שהזמן נברא, ... עצמה... תוספת: אלוהים הוא המהות של המציאות, מהות שהיא
למעלה מהזמן ולמעלה מהמקום, דהיינו, הם בתוכה, אך היא מהווה אותם ונמצאת "מחוצה" להם. אלוהים / המציאות בוראת את העולם בכל רגע. זהו לא אירוע שהתרחש בעבר, אלא משהו שקורה בכל ... העולם בעבר, אלא מי בורא את העולם בהווה? מי גורם לתחושת
ציר הזמן עצמה להיות קיימת כרגע? ומי גורם לתחושת מרחב המקום עצמה להיות קיימת כרגע? התשובה כמובן ברורה מאליה (אינה נצרכת להוכחה לוגית וממילא לא ניתן לסתור אותה לוגית), ... ואת המקום עצמו. המהות של המציאות היא ההוויה שמהווה את
הזמן ואת המקום בכל רגע ובכל מקום כפי מה שהם. הכוח של חוקי הפיזיקה הוא לא יותר מאשר אשליה. מצד האמת בכל רגע ורגע נוצר עולם חדש שהיה יכול להיווצר אחרת או לא להיווצר בכלל ... חלום של אלוהים שהיא המציאות שחושבת בכל רגע מחדש את כל
המקום והזמן ואת כל מה שיש בהם בכל רגע כפי מה שהוא. אלוהים אינו נפרד מהמציאות (תערו של אוקאם), אלוהים הוא המציאות עצמה שבתוכה נמצא היקום. אלוהים הוא ה"אני" האמיתי של האדם. ...