... שבירור האמת הוא רק אמצעי של האדם. כי כל זמן שיש לאדם סיבה, מדוע הוא רוצה להבין את האמת, הרי שבעצם האמת, היא רק אמצעי אצלו להשגת
תכלית אחרת, והרי שהאדם לא באמת רוצה לדעת את האמת, אלא רוצה משהו אחר. כי הטועה, הוא נאחז בלבוש החיצוני. ומי שהוא טועה, נדמה לו שהוא רוצה את ... עצמו וחושב לעצמו שהוא מחפש את האמת, ואח"כ הוא מתפלא למה הוא לא מוצא אותה. אבל מי שהוא מברר את האמת, הוא מבין מיד שכל זמן שיש לאדם
מטרה כלשהי מדוע הוא מחפש את האמת, הרי שהוא לא באמת מחפש את האמת, ולכן אל לו לאדם להתפלא מדוע הוא לא מוצא אותה. כי השקר והאמת הם שני הפכים. ... בצורה כזו ולא אחרת וכולי. ועל ידי השאלות האלו, על ידי זה מתברר אצל האדם מה באמת הוא רוצה. כי הטועה, לא באמת יודע מה הוא רוצה ומה
התכלית שלשמה הוא עושה את פעולותיו. ומי שחושב בהיגיון, הוא מבין, שראשית כל עליו להבין מה באמת הוא רוצה. וכל זמן שלא ברור לאדם מה באמת הוא ...