... כך? וגם אם הכל לטובה זה עצמו אומר שהמציאות גרועה ביותר. כי אם הכל לטובה, אז אף פעם לא טוב עכשיו. ומי שרוצה להבין, עליו להבין מה
התכלית הסופית של כל הדברים כולם. נאמר שאדם צריך לטוס, והוא חולה ולא מגיע לטיסה, ואז מסתבר שהטיסה התרסקה. ומה אומרים אז כל הטיפשים? או החכמים, כל אחד יקרא ... שהיא רק טוב או נקודה סופית שהכל רע. או גם טוב וגם רע לנצח, ואז אין שום משמעות להגיד שהכל לטובה. ועל האדם לבדוק את השורש מה
התכלית, האם הכל אקראי, אז אין שאלה ואם יש
תכלית, אז לבדוק מה
התכלית, כי אנשים חושבים שהם נבראו רק שייטיבו להם אבל אולי הכל ברא
בתכלית רק כדי לעשות רע, לאמלל אותך שתחפש להרגיש טוב. אולי יש כוח רע, והסיבה שעשה טוב, שירגישו רע, כי אם היה רק רע, לא היו יודעים על טוב כלשהו. וברמה ... מאותו השורש, ולכן מי שמבין את זה גם שקורה לו כביכול משהו מאד טוב, הוא יכול להכנס לדיכאון ממש כשם שקורה לו משהו רע, כי הכל מאותה
התכלית, כי בדיוק כמו שהכל לטובה, ממש כך הוא בדיוק לרעה. כאשר מגבירים את העוצמה של הגיהינום, מגיעים לשורש האחד ששם גם הכל טוב כי הסוף של הרע הוא טוב, וסוף הטוב הוא רע, ובכלל הם דבר אחד בשורש וכדי להבין את הטוב ואת הרע, יש להבין את
תכלית כל הדברים, להבין את המציאות וסיבת כל הדברים היא האחדות של הטוב והרע, וכל הדברים הכי טובים בעולם הם בכלל בשביל שיהיה לך רע, הכי רע בעולם, אבל זה ...