... הגדול ביותר, אם הוא יהיה עוד יותר טיפש, שניהם יפגשו באותה הנקודה. כי יש שכל
מחוץ לשכל, שהוא החיבור של הטיפשות הכי גדולה ושל השכל הכי גדול. כי יש שכל אחד של אמת, שבו הטיפשות הכי גדולה והשכל הכי גדול ... האנושי. כי השכל העל אנושי, הוא כ"כ גדול, עד שהוא נדמה לשיגעון של ממש. והשכל
שמחוץ לשכל הוא כ"כ טיפשי, עד שהוא נדמה לחוכמה של ממש. והסיבה שהאדם לא מבין את השכל הזה, היא משום שהוא פשוט / מורכב מידי להבנה. כי הדבר הקשה ביותר להבנה, הוא גם הדבר הפשוט ביותר להבנה. והשכל
שמחוץ לשכל, הוא שכל מאוד גדול ומאוד פשוט. ולכן האדם כ"כ רחוק ממנו. אבל האדם בהכרח יגיע אליו, כאשר הוא יגיע לקצה של השכל ... אם זה הקצה התחתון של השיגעון. בסוף יש שכל אחד שמחבר את הכל. וגם לשכל הגדול
שמחוץ לשכל, גם לו יש שכל אחר גדול יותר. דהיינו, מקיף למקיף עד אין סוף. כי השכל הגדול
שמחוץ לשכל, הוא מקיף את השכל עד אין סוף. וגם הוא יש לו שכל אחר גדול יותר ממנו, דהיינו, אין סוף גדול יותר מאין סוף, עד אין ... במקום אחר). והשכל האנושי הוא רק ביטוי וצמצום של השכל הגדול. והשכל הגדול
שמחוץ לשכל, הוא שורש השכל האנושי של האדם. והשכל הזה
שמחוץ לשכל, אין בו שום קיום לעולם. כי מאחר שהוא אין סופי, ממילא בשכל הגדול יותר אין אפשרות להבדיל בין רגעי הזמן ובין המקומות ... אחראי לא לאושר ולא לסבל. כי האושר והסבל תלויים בעד כמה האדם רחוק מהשכל שיש
מחוץ לשכל. וזה שיש משוגעים גדולים או חכמים גדולים שרע להם, זה משום שהם רחוקים מהשכל שיש מעל לשכל. כי למרות שנדמה שהם ... מהו השכל שיש מעל לשכל, רק הוא יודע להבחין מי קרוב ומי רחוק ועד כמה מהשכל שיש
מחוץ לשכל. ולפעמים זה שנראה למשוגע גדול, הוא בכלל חכם גדול. וזה שנראה לחכם גדול הוא בכלל משוגע גדול. ובכל מקרה ככל שהשכל ...