... הטוב שיש בכל דבר הוא התכוון להגיד תמצא את
מחוייב המציאות ששם אין טוב ורע. זה נקרא הטוב שיש בכל דבר. כי כל הדברים הטובים שיש בעולם שאנשים שמחים בהם אז זה לא באמת טוב. מי שיתבונן לעומק פה בכל מה שיש פה בעולם, כל מה ... כל מה שנדמה לך כאפשרי המציאות זה בכלל
מחוייב המציאות. כי רבי נחמן במקום אחר מבאר, הוא מבאר את הנושא בתורה נב, עי התבודדות אז האדם הוא וכל העולם כולו נכללים
במחוייב המציאות. מה הכוונה שהאדם וכל העולם כולו נכללים
במחוייב המציאות הכוונה היא שהאדם מבין שכל העולם כולו זה בעצם
מחוייב המציאות. כי רבי נחמן מבאר שכרגע כל מה שיש לנו זה אפשרי המציאות - כי זה יכול להיות קיים וזה יכול להיות לא קיים. ורבי נחמן אומר אם אתה תעשה מספיק התבודדות אתה בסוף גם אתה וכל מה שקיים יכללו
במחוייב המציאות. זאת אומרת אתה תבין שהכל בעצם זה
מחוייב המציאות. שכל האפשרי המציאות יהפך בעינך
למחוייב. שכל מה שאתה יודע על האלוהים, על האינסוף על האין, על הסיבה של עצמה, הכל זה יולבש על הבחינת אפשרי. מה הכוונה הכוונה היא כזו אלוהים הוא טוב וכל יכול, כולנו קיבלנו ... שקיים בתוך הבריאה. ולכן האמת, למה כי
מחוייב המציאות ואפשרי המציאות הם שני צדדים של אותו מטבע. יש לנו נגיד יד אחת שיש לנו שני צדדים שונים שלה. מצד אחד היא צמצום בתוך זמן ומקום מצד שני היא בו זמנית היא בו ... כך ובין כך המסר הוא שכל מה שאתה יודע לגבי
מחוייב המציאות, מה זאת אומרת
מחוייב המציאות יש כאלה שאפילו לא יודעים מה זה
מחוייב המציאות. הכוונה היא שבן אדם צריך להעמיק וכו' וכו' ללמוד, לחקור, להתבונן לבין מה זה נקרא
מחוייב המציאות,
מחוייב המציאות פירושו להבין את מהות המציאות להבין את ההוויה שמהווה את המציאות, להבין מה זה אלוהים, להבין מה זה אין מקום ואין זמן. להבין מה היה לפני המפץ הגדול, להבין מה יש לפני בריאות העולם. שזה נקרא
מחוייב המציאות. ואחרי שהבנת מה היה לפני בריאת העולם, לפני המקום, לפני הזמן, מעל הזמן ומעל המקום. עכשיו תבין שבעצם כל העולם שלנו הוא בכלל בחינה אחת עם מה שהיה לפני הזמן ... כל צמצום, כל אפשרי המציאות הוא בעצם גם
מחוייב המציאות. כי אפשרי
ומחוייב זה שני צדדים של אותו מטבע. לכן רבי נחמן אמר. זאת אומרת אתה מבין, מה זאת אומרת רבי נחמן אומר אם תעשה מספיק התבוננות כל העולם נכללים
במחוייב מילא אתה נכלל
במחוייב המציאות, אבל למה כל העולם נכלל
במחוייב המציאות. מה הסיבה רבי נחמן אומר אם תתבודד תתבודד תתבודד. מה זה נקרא להתבודד תבין את עצמך. להתבודד פירושו להתרחק. אם תצליח להרחיק את עצמך לגמרי מהעולם הזה לצאת ... רבי נחמן אומר, גם כל העולם נכלל איתך
במחוייב המציאות. אז כל העולם
במחוייב המציאותך, איך כי לכאולה יש פה איזה עניין שצריך לחשוב עליו, כי תמיד מה שחושבים זה - אתה יהיה לך טוב, אתה
מחוייב המציאות ועדיין תחיה בעולם שבו יש אנשים שלא כלולים
במחויב המציאות. אבל רבי נחמן אומר משהו אומר משהו אחר, תכלל אתה אתה וכל העולם יכלל איתך
במחוייב המציאות. להכלל, ואני אסביר, להכלל
במחוייב המציאות פירושו להבין שכל מה שקיים זה
מחוייב המציאות. להבין שאין עוד מלבדו. להבין שהכל נכלל
במחוייב המציאות רק אז גם אתה נכלל
במחויב המציאות. אתה לא יכול להכלל
במחוייב בלי שכל העולם כולו נכלל ביחד. אתה לא יכול לחזור בתשובה שלמה אם אתה חושב שיש אנשים רשעים בעולם. רק אם אתה מבין שאין טוב ורע בעולם בשום מקום רק אז אתה חוזר בתשובה ...