... אומרת אתה צריך לשמוח גם בגלל הדברים הרעים שקורים לך. שרבי נחמן אומר תחפש את הטוב שיש בכל דבר הוא התכוון להגיד תמצא את
מחוייב המציאות ששם אין טוב ורע. זה נקרא הטוב שיש בכל דבר. כי כל הדברים הטובים שיש בעולם שאנשים ... מה זאת אומרת הנפרדות היא בחינה אחת עם האחדות. הכוונה היא שתדע לך שמצד האמת כל מה שנדמה לך כאפשרי המציאות זה בכלל
מחוייב המציאות. כי רבי נחמן במקום אחר מבאר, הוא מבאר את הנושא בתורה נב, עי התבודדות אז האדם הוא וכל העולם כולו נכללים
במחוייב המציאות. מה הכוונה שהאדם וכל העולם כולו נכללים
במחוייב המציאות הכוונה היא שהאדם מבין שכל העולם כולו זה בעצם
מחוייב המציאות. כי רבי נחמן מבאר שכרגע כל מה שיש לנו זה אפשרי המציאות - כי זה יכול להיות קיים וזה יכול להיות לא קיים. ורבי נחמן אומר אם אתה תעשה מספיק התבודדות אתה בסוף גם אתה וכל מה שקיים יכללו
במחוייב המציאות. זאת אומרת אתה תבין שהכל בעצם זה
מחוייב המציאות. שכל האפשרי המציאות יהפך בעינך למחוייב. שכל מה שאתה יודע על האלוהים, על האינסוף על ... את אומרת של מה שאתה יודע לגבי אלוהים לפני הבריאה זה נכון לגבי כל צמצום וצמצום שקיים בתוך הבריאה. ולכן האמת, למה כי
מחוייב המציאות ואפשרי המציאות הם שני צדדים של אותו מטבע. יש לנו נגיד יד אחת שיש לנו שני צדדים שונים ... שזה נקרא בעצם שכל דבר ודבר הוא סיבת עצמו הוא המסובב של כל שאר הדברים. בין כך ובין כך המסר הוא שכל מה שאתה יודע לגבי
מחוייב המציאות, מה זאת אומרת
מחוייב המציאות יש כאלה שאפילו לא יודעים מה זה
מחוייב המציאות. הכוונה היא שבן אדם צריך להעמיק וכו' וכו' ללמוד, לחקור, להתבונן לבין מה זה נקרא
מחוייב המציאות, מחוייב המציאות פירושו להבין את מהות המציאות להבין את ההוויה שמהווה את ... מה זה אלוהים, להבין מה זה אין מקום ואין זמן. להבין מה היה לפני המפץ הגדול, להבין מה יש לפני בריאות העולם. שזה נקרא
מחוייב המציאות. ואחרי שהבנת מה היה לפני בריאת העולם, לפני המקום, לפני הזמן, מעל הזמן ומעל המקום. ... כמו לפי הבריאה. כי כל צמצום וצמצום הוא בעצם אחדות מוחלטת עם הבורא לפני הבריאה. כל צמצום, כל אפשרי המציאות הוא בעצם גם
מחוייב המציאות. כי אפשרי ומחוייב זה שני צדדים של אותו מטבע. לכן רבי נחמן אמר. זאת אומרת אתה מבין, מה זאת אומרת רבי נחמן אומר אם תעשה מספיק התבוננות כל העולם נכללים במחוייב מילא אתה נכלל
במחוייב המציאות, אבל למה כל העולם נכלל
במחוייב המציאות. מה הסיבה רבי נחמן אומר אם תתבודד תתבודד תתבודד. מה זה נקרא להתבודד תבין את עצמך. ... אם תצליח להרחיק את עצמך לגמרי מהעולם הזה לצאת מהזמן והמקום דהיינו, להכלל באינסוף רבי נחמן אומר, גם כל העולם נכלל איתך
במחוייב המציאות. אז כל העולם
במחוייב המציאותך, איך כי לכאולה יש פה איזה עניין שצריך לחשוב עליו, כי תמיד מה שחושבים זה - אתה יהיה לך טוב, אתה
מחוייב המציאות ועדיין תחיה בעולם שבו יש אנשים שלא כלולים
במחויב המציאות. אבל רבי נחמן אומר משהו אומר משהו אחר, תכלל אתה אתה וכל העולם יכלל איתך
במחוייב המציאות. להכלל, ואני אסביר, להכלל
במחוייב המציאות פירושו להבין שכל מה שקיים זה
מחוייב המציאות. להבין שאין עוד מלבדו. להבין שהכל נכלל
במחוייב המציאות רק אז גם אתה נכלל
במחויב המציאות. אתה לא יכול להכלל במחוייב בלי שכל העולם כולו נכלל ביחד. אתה לא יכול לחזור בתשובה ... זה עצמו יחזיר גם אותך בתשובה שלמה. כאשר כל הבריאה כולה נכללת בבורא וכל הנאצלים נכללים במאציל, אז מימילא גם אתה נכלל
במחוייב המציאות. זה הכוונה כולם נכללים
במחוייב המציאות. כי הוא כבוד גול למלך. זה הכבוד של המלך, זה היופי של האחדות, שהאחדות כל כך גדולה ... אומר - האמת היא אחת ואין הרבה אמת. אבל הנה יש לנו הרבה אמת כי יש הרבה אמיתות, כי כל הדברים הם אמת. הכל אמת. כי הכל זה
מחוייב המציאות. אמת פירושו
מחוייב המציאות. אם אומרים שהכל הוא
מחוייב המציאות אז יש לנו הרבה אמת. אבל לפעמים הרבה אמת הזה זה כבר נוצר שקר, יש בזה הרבה עניינים. יש ...