... - מתי משווקים את
המוצר? ומתי משווקים את המוכר כדי למכור את
המוצר? במאמר הזה נעסוק בעניין מכירות באופן כללי. כאשר הנמשל הוא על מכירת רעיונות שונים. וכל רעיון הוא סוג של
מוצר. וכל מי שמנסה לשכנע את האחר לקבל את דעתו, הרי שהוא מנסה למכור לו את
המוצר שהוא הדעה שלו. ואם נתבונן על עניין המכירות, נראה
שמוצר טוב, מדבר בעד עצמו.
ומוצר טוב, הוא
מוצר שנותן לאדם מענה אמיתי לצרכים של האדם. וכאשר
המוצר הוא באמת טוב, אז אפשר פשוט לתת ללקוח להשתמש בו, ולראות כמה הוא נוח, ואז הלקוח יבין מעצמו שכדאי לו לקנות את
המוצר. ויש
מוצרים שהם כ"כ טובים, שבעל
המוצר מוכן לחלק את
המוצר שלו בחינם. והוא יודע שכל אדם שישתמש
במוצר שלו, יפיק ממנו תועלת כלשהי, ויהיה מוכן מיוזמתו להכיר טובה על
המוצר שהוא קיבל, ולקנות אותו בכסף. אבל, לא כל
המוצרים הם טובים. ולא כל
המוצרים מדברים בעד עצמם. וכאשר
המוצר הוא לא מספיק טוב, אז צריך לעטוף את
המוצר בעטיפה חיצונית כלשהי, שהיא תגרום ללקוח לקנות את
המוצר. ומוצר שהוא באמת טוב, אפשר למכור אותו גם בלי עטיפה חיצונית בכלל. וככל
שהמוצר פחות טוב, כך כדי למכור אותו, צריך להשקיע יותר בעטיפה החיצונית שלו. וגם העטיפה של
המוצר יש לה משמעות.
ומוצר שהעטיפה החיצונית שלו יפה, האדם נהנה ממנו יותר. כי העטיפה היפה כאילו אומרת לאדם
שהמוצר הזה הוא טוב. אבל אם
המוצר הוא מושלם, לא צריך למכור אותו בעטיפה צבעונית. אלא אפשר למכור אותו כפי מה שהוא. מאחר שהוא מספק מענה מדויק, לזה שצריך את
המוצר. ולפעמים,
המוצר הוא טוב, אבל זה שקונה את
המוצר, לא יודע ולא מבין
שהמוצר הוא טוב. ואז צריך לעטוף לו את
המוצר בעטיפה יפה, כדי למשוך את העין של הקונה, שהוא לא מספיק חכם להבין
שהמוצר טוב. אבל מצד האמת, אפשר למכור את ה