... ספק כלשהו לגבי המצב בעתיד. אבל אם יש לאדם וודאות לגבי העתיד, אז הפחד של האדם נעלם. ואם לדוגמא היה האדם יודע בוודאות שהוא ימות בתאריך כלשהו, בהנחה שזה בוודאות
מוחלטת, הרי שבמקרה כזה האדם כבר לא היה מפחד מכך שהוא ימות, אלא היה משלים עם זה. ואם הוא היה ממשיך לפחד מהמוות, זה היה רק פחדים לגבי ספקות שיש לאדם, לגבי מה יקרה אחרי שהוא ימות וכיו"ב. כי האדם משלים, עם מה שהוא יודע בוודאות
מוחלטת, שאין לו אפשרות לשנות אותו. כי כדי להרגיש רע, צריך לא לרצות משהו. דהיינו, לדמיין ולרצות, את ההפך שלו. וזה אפשרי, רק כאשר האדם לא יודע בוודאות, שיקרה הדבר הרע. שאם האדם היה יודע בוודאות
מוחלטת שיקרה משהו, אז היה מתבטל הדמיון של ההפך, וממילא האדם היה שלם עם הרע ולא מפחד ממנו. כי הפחד שייך תמיד, אך ורק במקום שיש בו ספקות. ובמקום שיש וודאות, ולא משנה מה סוג ... אין לאדם שום ספק, על ידי זה גם אין לאדם שום פחד משום דבר בעולם. כי האדם מבין את המהות ואת השכל ואת הסיבה של כל הדברים שיש בעולם. והאדם מבין את זה ברמת וודאות
מוחלטת, שממלאת את האדם בכל הרמה הרגשית ובכל הרמה השכלית שלו. וכאשר האדם מבין את המציאות בשלמות, אז האדם מבין את הסיבה הטובה שבגללה יש לאדם גם את האפשרות להרגיש תחושה של פחד ... תחושת ספק כלשהי. כי יש וודאות. והוודאות, היא האמת. ויש את שורש האמת. ושורש האמת, הוא להבין את המציאות בשלמות. ומי שמגיע להבנת המציאות, הוא חווה תחושה של וודאות
מוחלטת בשלמות. כי האמת היא
מוחלטת וודאית בשלמות. ובכל מקרה, כל זמן שיש לאדם ספקות לגבי תכלית המציאות בכלל ולגבי תכלית חייו בפרט, הרי שתמיד תחושת הספק תמשיך ללוות את האדם. ואיתה גם תחושות הפחד והחרדות ...