... חשוב לו, על ידי זה הוא יצא מכל הפחדים ומכל החרדות שיש בעולם. ולמה? כי בסופו של דבר, מי שיתבונן עד הסוף האחרון, יראה, כי מצד האמת
המוחלטת, שום דבר מוגדר, לא באמת חשוב. והכל טוב והכל רע בדיוק באותה המידה ממש. ונכון, כאשר יש לאדם איזה רצון, הוא לא רואה את הסוף ואת הקצה ... מחוייבת. ומי שיהיה כל כולו, מרוכז בשורש הרצון שלו בלבד, דהיינו, מי שיזכור כל כולו, את זה שבאמת שום דבר חיצוני לא חשוב, ושמבחינה פנימית
מוחלטת, אין שום הבדל בין טוב לבין רע, מי שיזכור רק את זה, ממילא הוא לא ירצה שום רצון מוגדר, וממילא הוא לא יפחד משום דבר, וגם לא יפעל ולא ... שום דבר מוגדר, אינו חשוב, יותר מאשר דבר אחר, והוא לא ירצה ולא יעשה שום דבר. ולכן, צריך חוסר ריכוז. שבו, האדם לא יתרכז עד הסוף באמת
המוחלטת, שמנקודת מבטה, הכל שווה באותה המידה. ועל ידי ובזכות חוסר הריכוז הזה, בזכות זה האדם יכול לרצות רצונות שונים, ולעשות פעולות שונות. אלא ... תמיד, לזכור מה האמת? ומה באמת הסיבה של כל דבר? ומה באמת חשוב בכל דבר? על ידי כל זה, האדם מגיע למצב, שבו הוא מצליח להתרכז, גם באמת
המוחלטת הפנימית ביותר, שבה אין שום טוב ורע, וממילא אין שם שום פחד או חרדה כלל. ...