... מעשיו ללא תכלית, הוא משוגע. והאדם חי חיים שלמים, ועובד לפרנסתו, ומתאמץ כדי לשרוד וגם כדי ליהנות מחייו. והאדם הורג את הזמן, תוך כדי שהזמן הורג אותו. אבל אין לאדם מושג
מהי התכלית של החיים שלו. דהיינו, אף אחד בעולם לא באמת מבין מהי המטרה האמיתית שלשמה הוא חי ושלשמה הוא עושה את מעשיו. ויש כאלו שנדמה להם שהם יודעים מהי ... ממציא לעצמו איזו תכלית. ויש כאלו שממציאים להם לדוגמא תכלית שנשמעת להם בעלת ערך כלשהו, כגון לדוגמא תכלית לעזור לבני אדם אחרים וכיו"ב. אבל אף אחד לא שם לכך, שהוא לא מבין
מהי התכלית הסופית שלשמה הוא מנסה להשיג את התכלית שלו. כי כל תכלית שהאדם ממציא לעצמו, תמיד על האדם לנסות לשאול את עצמו ולהבין,
מהי התכלית של התכלית עצמה. ונניח לדוגמא שהתכלית היא לעזור לבני אדם, אבל זה עצמו מה התכלית שלו? כי מה התכלית של לעזור לבני אדם? ואז האדם משיב לעצמו, שהתכלית היא שיהיה טוב בעולם. אבל גם זו לא תכלית, כי
מהי התכלית של התכלית עצמה? ז"א על האדם לשאול את עצמו, האם זה באמת משנה האם המטרה שלו תושג או לא? ויש כאלו שהם יודעים ומודים שאין להם מושג
מהי התכלית של החיים שלהם, ושאין להם מושג למה הם חיים. שזה בדיוק סוג של דיכאון שמשאיר את האדם על המיטה בבוקר, שהאדם אין לו מושג
מהי התכלית ומהי המטרה שלשמה הוא צריך לקום בבוקר לחיי היום יום. ובפרט כאשר האדם עוד לא יודע את הדרך ליהנות בחיים, שאז האדם קם אל חיים משעממים וקשים. וכאשר אין לאדם מושג
מהי התכלית של החיים שלו. אז האדם מעדיף פשוט להתהפך מצד אל צד במיטה ולהמשיך לישון. כי השינה עוזרת לאדם לברוח מהשאלה של מהי תכלית החיים. אבל יש כאלו שיש להם כל מיני שיגעונות בראש, ונדמה להם שהם יודעים ומבינים
מהי התכלית של החיים שלהם ומהו היעוד שלהם. למרות שבאמת הם לא מבינים דבר. כי את כל התכליות בעולם אפשר בשניה אחת להבין שהן כולן חסרות משמעות, משום שתמיד אפשר לשאול
מהי התכלית של התכלית עצמה. וכל דבר שהאדם חושב שהוא התכלית של חייו, על האדם לבדוק את התכלית הזאת אל מול האמת ואך ורק אל מול האמת. דהיינו, על האדם לשאול את עצמו את השאלה הפשוטה, האם זה באמת משנה שהתכלית הזאת תושג?
מהי התכלית של השגת התכלית עצמה? מה זה בכלל משנה ולמי זה בכלל משנה אם התכלית הזאת תושג או לא תושג? כי כאשר האדם נולד והוא עדיין ילד קטן, האדם עדיין לא משגע ... לגלות את הסוד של תכלית החיים שלו, עליו להבין שתכלית החיים שלו היא חלק מהתכלית של כל האירועים שיש בעולם. וכדי שהאדם יבין את התכלית האמיתית של החיים שלו, על האדם להבין
מהי התכלית האמיתית שלשמה הכל קיים ושבגללה כל האירועים שבעולם מתרחשים כפי מה שהם. ויש כאן עוד סוד, והוא שהתכלית הזאת היא אין סופית. דהיינו, ששום חכם בעולם לא יכול להגדיר את התכלית של המציאות. משום שכל תכלית שלא נגדיר, תמיד נוכל לשאול
מהי התכלית שלה עצמה. כי התכלית היא השגת מטרה כלשהי. וכל מטרה שאותה נגדיר שהיא המטרה הסופית של כל המטרות, תמיד נוכל לשאול מה המטרה של המטרה עצמה. וכך הלאה ... הזאת, האדם ממשיך לרדוף אחרי הזנב של עצמו, בלי להבין מה התכלית האמיתית של החיים שלו. כי כפי שאמרנו, תכלית חייו של האדם, היא ניתנת להבנה, רק כאשר ורק אחרי שהאדם מבין
מהי התכלית הסופית של כל התהליכים כולם. כי חייו של האדם הם רק חלק מתהליך אחר גדול עוד יותר. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו לנסות לגלות את התכלית הסופית של כל ... בעולם? כי המצב האחרון של כל המצבים בעולם, הוא נמצא במרחק אין סופי מהאדם, והאדם לא מסוגל לתפוש אותו במחשבתו. וזאת הסיבה שיש עצבות וחוסר שמחה בעולם. משום שאף אחד לא מבין
מהי התכלית שלשמה הוא חי ושלשמה הכל קיים. ואנשים חיים את כל החיים שלהם, בלי לעצור לרגע אחד ולנסות להבין
מהי התכלית של החיים ובשביל מה בכלל הם חיים? והאדם מנחם את עצמו בכל מיני ניחומים שאולי בבא היום הוא יבין את התכלית הזאת של החיים שלו ושל כל האירועים שבעולם. אבל האדם לא שם לב לכך שיש כאן בעיה מאוד רצינית, והיא שמבחינה לוגית לא ניתן להבין את התכלית הסופית של כל האירועים שיש בעולם. ומי שרוצה להבין
מהי התכלית הסופית של כל האירועים שיש בעולם, עליו לנסות להבין מהי הסיבה הראשונה שהתחילה את כל האירועים שיש בעולם. אבל גם הסיבה הזאת נמצאת במרחק אין סופי ... עליו להגיע להיות מסוגל להסתכל על כל ציר הזמן כולו בבת אחת, ולראות את נקודת ההתחלה שלו שהיא הסיבה הראשונה ואת נקודת הסוף של כל האירועים כולם. ועל האדם לנסות להבין
מהי התכלית של כל האירועים כולם. אבל ראשית כל האדם לא יכול להסתכל במחשבה שלו על כל ציר הזמן כולו. כי ציר הזמן הוא אין סופי. אבל גם אם היה יכול האדם כן ... האחרונה, גם אז האדם לא באמת היה מסוגל להבין את תכלית החיים. כי נניח לדוגמא שהאדם יראה בעיני שכלו את הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, עכשיו האדם ימשיך לשאול את עצמו,
מהי התכלית של התהליך הזה עצמו. כי גם יצירת הסיבה הראשונה וגם התוצאה האחרונה, גם הן עצמן חלק מתהליך אחר גדול עוד יותר. כי כל אירוע, הוא חלק מרצף אירועים אחר גדול עוד יותר. וכל הסבר שהאדם ייתן, תמיד יהיה ניתן לשאול,
מהי התכלית והמטרה שבגללה קיימת הסיבה הראשונה. כי שום דבר הוא לא מחוייב המציאות. וכל דבר שהוא קיים, הוא יכול גם להיות לא קיים. וכל סיבה שקיימת, בדיוק כמו שהיא קיימת, כך גם היא יכולה לא להיות קיימת. ותמיד יש לשאול,
מהי התכלית והסיבה שלשמה הסיבה עצמה קיימת. וכל סיבה שלא ניתן, גם עליה נוכל לשאול מדוע היא עצמה קיימת. ובשכל אנושי אי אפשר למצוא תשובה לשאלה של
מהי התכלית של כל המציאות שלנו, וממילא לא ניתן למצוא את התשובה האמיתית של
מהי התכלית של חייו של האדם. אבל, בכל זאת ולמרות הכל האדם רוצה להיות מאושר. וכדי להיות מאושר האדם חייב לפצח את הסוד של
מהי התכלית של התהליך כולו של כל האירועים כולם, ועל ידי זה לנסות להבין גם
מהי התכלית של החיים האישיים שלו. אך כיצד עושים זאת? הרי אי אפשר לעשות זאת? אלא, שיש חכם גדול מאוד, שהוא החכם האמיתי והוא יודע
מהי התכלית של כל האירועים ומהי הסיבה הראשונה. והחכם האמיתי מסוגל לתפוס במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, משום שצורת החשיבה שלו היא שונה. כי למרות שיש ...