... הראשון, נפרד משאר המצויים, וא"כ הוא לא אין סופי, וא"כ הוא לא הראשון וכולי. ולכאורה ניתן לומר, כי מהותו של אלוהים שהיא המצוי הראשון, היא מחייבת את הכל. כי
מהות האלוהים, מחייבת את קיומו של רצון האלוהים. ורצון ... לחשוב שרצון האלוהים קודם למקום ולזמן. כי ברגע שיש לאלוהים רצון, הרי שממילא כבר יש לנו מקום וזמן, שבהם יש נפרדות, בין אלוהים לבין רצונו. ולכאורה ניתן לומר,
שמהות האלוהים, היא זו שמחייבת את הכל באופן ישיר. שאז ... יצירת הרצון, הוא נעשה מנקודת מבט שבה אין שום צורת רצון כלל, ולכן זהו תהליך שנעשה עם / בלי רצון, באותה המידה ממש, כי אין שם שום צורת רצון כלל. וגם המחשבה
שמהות האלוהים מחייבת את הכל, גם היא טעות. כי אם
מהות האלוהים נפרדת מהעולם, הרי שהיא לא אין סופית, ...