... את השאלות הבאות, יבין ממילא גם את התשובה לשאלות הקודמות. כידוע (ראה כאן) המהות
שמהווה את המציאות היא נצחית. גם הזמן וגם המקום לשניהם יש מהות אחת
שמהווה אותם. הזמן והמקום הם תחושה. המהות
שמהווה את התחושה של הזמן והמקום, היא הדבר שהיה קיים בטרם היו הזמן המקום והיקום כולו... אלוהים הוא אותה הוויה / ישות
שמהווה את הזמן המקום והיקום כולו בכל רגע מחדש. והשאלה שאפשר לשאול היא, האם המהות הנצחית של המציאות יכולה להעלים את עצמה ולהסתיר את עצמה? ונסביר את השאלה: מאחר שהמהות
מהווה כל דבר, ממילא נשאלת השאלה האם המהות יכולה להעלים את עצמה. לכאורה זהו דבר בלתי אפשרי. כי מאחר שהמציאות
מהווה כל דבר, כיצד היא יכולה שלא להיות. כך שאפשר לשאול, האם המהות של המציאות מסוגלת להוות משהו שלא יהיה היא עצמה ממש? אפשר גם לשאול ... עצמה יוצרת אבן שהיא לא יכולה להרים אותה. עצם זה שהמהות האין סופית של המציאות
מהווה ויוצרת שכל כ"כ קטן שחושב שיש לו שאלה גדולה כמו פרדוקס האבן, זה בעצמו התשובה לפרדוקס האבן. ונסביר: המהות של המציאות היא אין ... אינו היא. יחד עם זאת, במקביל לכך שהדבר היחיד שיכול להיות קיים זאת כמובן המהות
שמהווה את כל מה שקיים, תוך כדי זה אותה המהות מסתירה את עצמה בתוך דברים שנראים שונים זה מזה. מרצון יחיד של ישות אחת, נוצרים אין סוף ... כאילו להעלים את טבעה האמיתי ואת מי שהיא באמת. אך תוך כדי זה היא כמובן קיימת
ומהווה את כל מה שקיים. לסיכום: עצם קיומו של פרדוקס האבן, הוא בכלל התשובה לפרדוקס עצמו. השכל של האדם כ"כ קטן, שהוא בכלל לא מבין שהשאלה ...